Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Ska kontakta SAS senare, men blir lite förbryllad ändå när jag hittar ett pris på SAS direktflyg via ITA Matrix i Plus som är lägre än detsamma som finns på SAS hemsida.

Ex:
Stockholm (ARN) to Athens (ATH) — Sun, Apr 19

SAS 1833
Dep: 6:00 am
Arr: 10:40 am
3h 40m
Airbus A320
Premium economy (A)

Athens (ATH) to Stockholm (ARN) — Sat, Apr 25

SAS 1834
Dep: 10:15 pm
Arr: 12:50 am
3h 35m
Airbus A320

Enligt ITA Matrix, 2001 kr per skalle, samma resa via SAS hemsida, samma tider är 374.5€
 
Det löste sig när jag gick via Skyscanner, då fick jag upp rätt summa på SAS. Vet inte vad problemet var, och nej jag hade inte valt SAS Plus Flex eller liknande däremot så var summorna i Euro, nu är de i SEK (och korrekta).

Perfekt, tack för det tipset!
 

Canadien

Medlem
I appen får jag upp den

SmartSelect_20190823-054718.jpg
 
Detta kanske gäller Star Alliance generellt men jag undrar hur lång tid det tar innan miles syns på Aegean-kontot? Åkte med SAS igår men använde mitt Miles&Bonus-konto för resan. Borde få dubbla miles för jag åkte i SAS plus dessutom men ännu syns inget på Aegean.
 

Berglund

Medlem
Åkte med SAS igår men använde mitt Miles&Bonus-konto för resan. Borde få dubbla miles för jag åkte i SAS plus dessutom men ännu syns inget på Aegean.
Mindre än ett dygn sedan den plusgradeade resan??? Du får ju lugna dig innan du ens börjar undra. Ge det några dagar. Har det gått sju kalenderdagar efter flygningen så kan du fråga igen eller börja efterlysa dem då.
 
Toppen