Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Aegean har GRYM rea just nu, passa på att boka in era 4 segment för guldkortet för under 1000 SEK nu.

"Celebrate with us! 50% discount on our flights! Valid for flights from 01/11/2019 until 28/03/2020.

Terms and conditions:
The offer is valid for:
- Direct and connecting flights from/to Greek airports to all international destinations.
- Direct and connecting flights from/to all international destinations to Greek airports.
- Connecting flights from/to international destinations, through Greek airports, to international destinations.
- Direct flights from/to Larnaka to Tel Aviv.

The offer is valid for bookings until 04/06/2019 and for flights from 01/11/2019 until 28/03/2020, operated by AEGEAN and Olympic Air - for one way and return flights. The following period is not included in the offer: 19.12.2019 – 07.01.2020. Fares and fuel surcharges shown on the reservation system are already reduced by 50%. Discount does not apply on all taxes, there is no payment card fee for tickets purchased through el.aegeanair.com. In case of ticket change there are relevant charges depending on fare class. In case of ticket cancellation refund policy is applied depending on fare class. The offer is valid for Economy Class fares. One hand luggage up to 8kg is allowed on GoLight fares."
 

E.K

Medlem
Reseperioden var väl inte den mest roligaste tiden på året att besöka Grekland.
Vill man växla in sina 4 kuponger får man allt lägga på en tusenlapp till.
Arlanda - Thessaloniki i Flex torsdag till söndag för 2000:- är ett helt okej pris.
 
Hej, tjejen kör mycket Aegean och samlar miles. Hon behöver ca 3700 miles för att behålla silvernivån och 16100 för guld. Problemet är att jag inte fattar hur vi kan räkna ut hur många miles en resa ger? Har en SAS bokad 25-29 dec i economy. Står booking class K och L på utresa resp hemresa. Det jag hittar på Aegeans hemsida angående SAS är följande:
All airlines | Miles+Bonus

Kan nån hjälpa mig förstå om vår resa till NYC fixar biffen till silver i alla fall eller hur man räknar generellt? Tack!
 

Tonton

Medlem
Hej, tjejen kör mycket Aegean och samlar miles. Hon behöver ca 3700 miles för att behålla silvernivån och 16100 för guld. Problemet är att jag inte fattar hur vi kan räkna ut hur många miles en resa ger? Har en SAS bokad 25-29 dec i economy. Står booking class K och L på utresa resp hemresa. Det jag hittar på Aegeans hemsida angående SAS är följande:
All airlines | Miles+Bonus

Kan nån hjälpa mig förstå om vår resa till NYC fixar biffen till silver i alla fall eller hur man räknar generellt? Tack!

Jag gör dessa antaganden:
  • Det är inte någon codeshare
  • Det är direktflyg ARN-EWR-ARN

ARN-EWR i Bokningsklass K = 3930 miles
EWR-ARN i Bokningsklass L = 3930 miles

Det är inte svårare än att kolla upp längden på flighten och sedan multiplicera med procentantalet som Aegan uppger på hemsidan du länkar till.
 
Tack för den länken! Med andra ord skulle hon kunna få Gold om vi hinner klämma in en långresa som ger 200%, antingen i Economy eller Business.

En sak till, jag kommer nog aldrig få EBG med mitt resemönster. Har ingen lust att skaffa Amex Elite heller då jag redan har Amex Platinum, Amex SAS Premium och MC SAS Premium.

Skulle det vara enklare för mig att skaffa Aegean Miles and Bonus för att nå guld tro? Kommer flyga en del till Grekland och försöker flyga *A generellt. Blir väl en del weekends inom Europa per år och 1-2 långflygningar. Tack!
 
Last edited:
Tack för den länken! Med andra ord skulle hon kunna få Gold om vi hinner klämma in en långresa som ger 200%, antingen i Economy eller Business.
Inga SAS-flyg i ekonomi ger 200%, då får hon åka SAS Plus eller businessclass. Är det en biljett köpt för pengar så kan hon testa att Plusgrade:a biljetten.

Skulle det vara enklare för mig att skaffa Aegean Miles and Bonus för att nå guld tro?
Ja, i synnerhet om du flyger med SAS.
 
Last edited by a moderator:

MartinH

Medlem
Tack för den länken! Med andra ord skulle hon kunna få Gold om vi hinner klämma in en långresa som ger 200%, antingen i Economy eller Business.

En sak till, jag kommer nog aldrig få EBG med mitt resemönster. Har ingen lust att skaffa Amex Elite heller då jag redan har Amex Platinum, Amex SAS Premium och MC SAS Premium.

Skulle det vara enklare för mig att skaffa Aegean Miles and Bonus för att nå guld tro? Kommer flyga en del till Grekland och försöker flyga *A generellt. Blir väl en del weekends inom Europa per år och 1-2 långflygningar. Tack!
SAS Plus ger 200% till Aegean.
Byt ett eller två av dina nuvarande Amex mot Elite så är det förhållandevis lätt att bli SAS guld.
 
Toppen