Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Jag är lugn, rätt ny inom detta så har ingen koll på hur lång tid det tar..
Standard för de flesta bolag är "några dagar" upp till en vecka. Ibland chockar de dock och poäng kommer på en dag men det hör inte till vanligheterna.
Har inte poäng kommit p en vecka är det dags att börja undersöka, har de inte kommit på 2 veckor har det nästan garanterat blivit något fel.

Jag letar efter flyg åt en kompis, behöver 4 Aegeanflyg innan 24 november. Från Göteborg så då blir CPH bäst, man hinner med tåget ner på morgonen. Jag är van vid ITA Matrix, men tycker inte priserna stämmer...
CPH-ATH-vartsomhelst, 1-3 nätter, närsomhelst innan 24 november. Måste inte vara absolut billigast, men gärna under 3000 SEK.
Exempel Thessaloniki här, hittar inte i närheten detta pris på bokningssidor.
Nån som har några bra tips?

screenshot-matrix.itasoftware.com-2019.09.12-13_11_55.png

screenshot-matrix.itasoftware.com-2019.09.12-13_14_24.png

Jag letar efter flyg åt en kompis...
Jag vet inte om det är married segments eller något annat som spökar. Om man köper 2 separata biljetter istället (CPH-ATH t o r och ATH-SKG t o r) så får man ungefär det totalpriset du fick fram, men då tycker jag att din kompis bör övernatta i Athen på vägen dit och ta ett tidigare flyg från Thessaloniki hem så hen har marginer.

Köper man Flexbiljetter som är 46€ dyrare så kan man göra en "No Show" i Aten och Thessaloniki.
Bussen till Köpenhamn känns tryggare än tåget med tanke på hur mycket trafikstörningar det varit.

Jag letar efter flyg åt en kompis, behöver 4 Aegeanflyg innan 24 november. Från Göteborg så då blir CPH bäst, man hinner med tåget ner på morgonen. Jag är van vid ITA Matrix, men tycker inte priserna stämmer...
CPH-ATH-vartsomhelst, 1-3 nätter, närsomhelst innan 24 november. Måste inte vara absolut billigast, men gärna under 3000 SEK.
Exempel Thessaloniki här, hittar inte i närheten detta pris på bokningssidor.
Nån som har några bra tips?

Visa bifogad bild 97412

Visa bifogad bild 97413

Finns 10-12/11. CPH-SKG för 2133:- men har inte hittat något riktigt billigt på länge avseende 4 segment.
- CPH-SKG 10-13/11, 2099:-

Jag behöver ca 9000 miles för att komma upp i nästa nivå som är silver, om jag kör en flygning till LA med SAS Plus t.ex så blir det väl runt 20k poäng, kommer dessa spillas över till nästa nivå eller börjar man från "noll" för att nå guld?

Toppen