Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Varför välja? Registrera denna resan till A3 och få *A Gold i minst tre år framåt. Sedan kan du fortsättningsvis registrera resor till SK och eventuellt uppnå guldstatus på SAS framöver.

SAS är inte direkt kända för att vara särskilt generösa med att ge sina EBG medlemmar det där lilla extra. :(

En stor skillnad finns dock mellan de båda. SAS fast track fungerar inte med A3 gold. Däremot funkar A3 gold i fast track på flera andra flygplatser där SK gold inte fungerar. Så det är mer en fråga om vart man reser oftast och hur stor betydelse just fast track har?!

Som sagt, varför välja? Få ett snabbt guldkort i tre år hos Aegean. Registrera kommande resor på SAS och få det bästa av två världar! :)

Tackar för bra info,lutar åt att regga på aegan för att sedan fortsätta med euro bonus efter att ha fått aegan gold.
Vi gör 2-3 asienresor per år i business, kanske möjligt att få EBG men inte säkert.

Innan du far A3 status maste du flyga 4000miles m A3...sa ar detta din 1a resa som A3 medlem kommer du inte fa ngra poang

Det har jag aldrig hört något om, vart har du läst det?

Edit : Kopplade min sambo till Aegan för ett par månader sedan och efterregistrerade poäng från en resa i somras med lufthansa/continental. Poängen kom in efter ca en vecka. Har precis varit inne och läst på deras hemsida om vad som gäller, och ingenstans kan jag hitta det som du påstår.

Du har inte blandat ihop det du skriver med att du får ett aegan blue kort efter just 4000 miles?

Last edited:
detta handa mig forra aret..fick inga *A poang reggade forren jag flugit 4k med A3...men det kan ju varit att dom har andrat pa reglerna..jag hittade inte heller ngt pa miles/bonus hemsidan.

detta handa mig forra aret..fick inga *A poang reggade forren jag flugit 4k med A3...men det kan ju varit att dom har andrat pa reglerna..jag hittade inte heller ngt pa miles/bonus hemsidan.

Jag antar att du menar man måste bli Aegean Miles&Bonus Silver(4.000 miles) först innan man kan bli Aegean Miles&Bonus Gold(16.000 miles från Silver, totalt 20.000 miles.).
Men det är inget krav att medlemmar måste flyga med Aegean(A3) flyg för 4.000 miles.

Fixa Aegean Gold

Jag ska ut på nedanstående tjänsteresor i närtid. Alla resor sker i ekonomi, bokningsklass H. Har kollat hur många Miles jag får på Lufthansas hemsida.

ToR GOT - DEL - 9108 Miles
ToR GOT - JNB - 12300 Miles
ToR GOT - SIN - 14274 Miles
ToR GOT - IAD - 9630 Miles

Kan någon bekräfta att jag har förstått det hela rätt, enligt Aegeans hemsida räcker det med att få 19000 poäng och med Lufthansa har man 100% dvs efter mina första 2 resor får jag guldkort?

Tacksam för svar, börjar första resan på Onsdag.

Toppen