Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Aegean avrundar inte uppåt utan ger exakta miles. T.ex ARN-ZRH ger 924 miles, ZRH-BKK 5606 miles osv...
Flög själv ARN-ZRH-BCN med LX och krediterade till A3, 924+500 miles enkel väg

Tog bort mitt inlägg då denna var för Aegaen "gold".
Placerade inlägget i sticky-tråden istället.

Hur som helst, hur kan man då "routa" inom * A för att uppnå 3000 miles till BCN från ARN ToR? Är det möjligt?
Via WAW är det ju möjligt men dessa biljetter är dyra.
Tekniskt omöjligt via Tyskland?

Last edited:
Midsommar flög jag in de sista milesen för A3 guld, idag kom kortet med gilltighetstid 2015/12... Ibland är de härligt generösa grekerna...

Gäller fasttrack enbart vid resa med Aegean eller även med övriga bolag i *A?
"Access to Security Control Fast Lane. Speed up the process of security control and access immediately to your boarding gate simply by displaying your Gold Miles&Bonus card (Fast Lane access available at: Athens International Airport, Chania, Heraklion, Rhodes, Thessaloniki, London-Gatwick, London-Heathrow, Barcelona, Brussels**, Budapest, Dusseldorf, Frankfurt, Madrid, Milan-Malpensa**, Moscow-Domodedovo, Munich, Paris-Charles de Gaulle, Prague, Rome-Fiumicino, Stuttgart, Tel Aviv)."

Gäller enbart vid resa med A3. Däremot ger många flygplatser *G fasttrack oavsett vilket bolag man flyger.

Lite mer seriöst är väl att skilja på Grekiska statens ekonomiska problem och ett rent privat aktiebolags resultat. SKÄRPNING

Sån där skit passar väl bättre på DI eller någon annan oseriös site.

TACK! Mycket bra sagt!

Rätt duktigt uttjatat med noll koll kommentarer kring Aegean och Grekland!

Å andra sidan så finns det ju ett samband i det hela. Aegean finansierar delar av sin verksamhet genom att driva in intäkter från andra *A bolag (kreditering av miles genererar intäkter). Med andra ord utnyttjar A3 sina *A partners på samma sätt som Grekiska staten utnyttjade EU länderna på skattepengar.

På vilket sätt skiljer sig Aegean från SK, LH, UA, US eller andra *A bolag när det gäller det påstådda utnyttjandet?? :confused:

Till skillnad från många andra alliansmedlemmar var Aegean ett relativt välskött och vinstgivande icke-statligt flygbolag fram tills dess att de drabbades av en långvarig kris utan motstycke på sin huvudmarknad. Trots det har Aegean på egen hand lyckats hålla sig i luften utan att belasta skattebetalarna. En bedrift vårt skandinaviska flygbolag inte har kunnat stoltsera med på många många år trots högkonjunkturer och betydligt mindre kris på hemmamarknaden.

Greklands ekonomi är katastrofal, men det innebär inte att privata grekiska företag drivs på samma sätt som staten.

Läs gärna på lite om Grekland och det som har hänt där innan du uttalar dig negativt om ett helt land och dess befolkning. Vem som har utnyttjat vem råder det delade meningar om.

Sorry om jag blev politisk. Men som halvgrek är jag urbota trött på alla negativa och direkt barnsliga kommentarer om Grekland och grekiska företag från folk som inte vet vad de snackar om. 100.000-tals greker har en situation som är fruktansvärd pga misskötta statsfinanser. Långtifrån alla greker har orsakat sina egna problem... Folk förlorar jobb, hem och de allra värst drabbade får knappt ihop till mat för dagen. Så jag har svårt att se det roliga i kommentarer som antyder att grekerna får skylla sig själva. Säger ni samma sak till vänner och bekanta som förlorar jobbet pga nedskärningar?

Själv glädjs jag över att det fortfarande finns företag i Grekland som kämpar vidare och kanske på sikt kan hjälpa till att lyfta upp landet ur askan...

Last edited:
Toppen