Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Har uppnått A3 Guld nyligen och väntar på kortet.
Min plan är att återgå till att kreditera EB mina framtida miles och ställer lite frågor kring det.

Förutsättningar:

Inköp biljett - ponera att jag köper en biljett med SK i Y från CPH och vid inköpstillfället regar mitt EB-konto

Incheckning - knallar fram till incheck för C-class. Här antar jag att jag måste visa mitt A3G då jag bara har en Y-class biljett? Vidare vill jag inte att de regar om mina miles till A3 men jag vill ändå att det ska stå *AG på boardingkortet. Hur går detta ihop?

Fast Track CPH - kan den utnyttjas med ovanstående parametrar?

Loungeaccess CPH - förutsätter att jag kan använda bägge SK-loungerna på CPH

Tacksam för klargjörande

om du vil ha *ag på boardingkortet så måste du ha a3 inlagt när du skriver ut boardingkort och sedan byta till eb på nätet innan du åker

om du vil ha *ag på boardingkortet så måste du ha a3 inlagt när du skriver ut boardingkort och sedan byta till eb på nätet innan du åker

Inte helt sant. Du kan be dem byta på flygplatsen. Ända tills man går igenom boardingscannern så går det att byta. Tyvärr blir det ibland fel och poängen kommer till det program man inte vill kreditera till. Jag rekommenderar att du antingen bara visar upp ditt A3G-kort för att få förmåner eller att du byter senast vid incheckningen på flygplatsen och tydligt talar om att du verkligen vill kreditera *HELA* resan till EB. Annars får de ofta för sig att bara byta på ett segment eller liknande.

g
Inte helt sant. Du kan be dem byta på flygplatsen. Ända tills man går igenom boardingscannern så går det att byta. Tyvärr blir det ibland fel och poängen kommer till det program man inte vill kreditera till. Jag rekommenderar att du antingen bara visar upp ditt A3G-kort för att få förmåner eller att du byter senast vid incheckningen på flygplatsen och tydligt talar om att du verkligen vill kreditera *HELA* resan till EB. Annars får de ofta för sig att bara byta på ett segment eller liknande.

absolut, om du vågar lita på att alla segment blir bytta. kanske jag som är naiv men jag litar inte på att de alltid gör rätt.
men smidigast är ju som agehall skriver att strunta i vad det står på boardingkortet och istället visa det fysiska a3 gudkortet för att få förmåner

Tack för snabba svar!

Ok, jag tolkar det som om att jag egentligen inte behöver *AG på boardingkortet för fast track och lounge access, räcker att jag visar upp mitt *AG kort vid passage, så ska det funka. Korrekt?

Ok, jag tolkar det som om att jag egentligen inte behöver *AG på boardingkortet för fast track och lounge access, räcker att jag visar upp mitt *AG kort vid passage, så ska det funka. Korrekt?

Loungeaccess får du med bara kortet. Fasttrack får du enbart på ett fåtal flygplatser då detta inte är en *G-förmån, även om man skulle kunna tro det. Kolla länken ovan.

Skickade en förfrågan till Aegeans kundtjänst och fick följande svar;

Thank you for contacting Aegean Airlines.

In reply to your email, we would like to inform you that your award miles will not be expired.

Kan det verkligen vara så att dessa "aldrig" går ut, eller månne dom menar så länge som jag är GOLD??

Your Gold card and your Password will be cancelled within 36 months if no flight activity is recorded in your Account.

Detta låter ju oxå för bra för att vara sant, att så länge man under en 36-månaders period lägger några flygningar på A3 kortet så förblir man A3 GOLD...

Kanske ngn annan förstår detta på annat vis än jag och kan upplysa mig!? :confused:

Det är den nu gällande tolkningen. En del här på forumet börjar nog närma sig sin 3 års gräns så vi lär snart få veta hur det fungerar i praktiken.

Svar från aegean

Jag har under det senaste året rest med *A i bokningsklasser som gett dålig intjäning till EB och därför valt att kreditera till A3. Insåg efter senaste resan att jag återkvalificerat för A3-Gold och mailade därför Aegean kundtjänst med frågan om jag får ett nytt kort. Fick då följande svar;

"Dear Mr. ANDREAS

We thank you for contacting Aegean Airlines.

Further to your comments we would like to inform you that Miles&Bonus Program does not have a downgrade policy. In other words since you have reached Gold Status, you will always remain a Gold Member unless you will not record any flight activity within 36 months and so your account will be inactive.

“If a Blue or Gold Member has not flown for at least once within a period of thirty six (36) months from the date of his/her last registered and Account-validated flight, then his/her Card and Account will be automatically inactivated and cannot be used for any purpose (mileage accrual or redemption) for a period of 12 months. During this period the Member may retroactively claim a flight he/she had made within the previous year so that to have his/her Card and Account reactivated. Otherwise, as soon as the 12-month period expires, the Card and the Account will be irrevocably canceled.”

We are more than happy to assist you in any other further detail you may need.

Best Regards"

Toppen