Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Tomas E

Medlem
Det är säkrare än amen i kyrkan att det finns undantag. Kommer inte ihåg vilka bolag som hade 6 månader men vet att det fanns några.
Jag kan börja med att SAS (Eurobonus), British Airways (BAEC) och Iberia (Iberia Plus) har 6 månader. Jag har inga 12 månaders att bidra med.

Edit: Nu förstår jag plötsligt att du menar att det finns undantag där man bara kan kreditera vissa andra bolag till Miles & Bonus inom 6 månader, ej 12. Jag trodde att du menade att 12 månader var det normala inom de flesta bonusprogram, vilket var vad jag invände mot. :)
 

E.K

Medlem
Så här står det i paragraf 12 i Terms and Conditions.

Existing Miles+Bonus members can claim their miles retroactively for flights that took place up to 12 months prior to their retro-claim request (exception: Air New Zealand, LOT Polish, South Africa Airways and TAP Portugal, for which retro-claim is viable for flights taken place up to 6 months prior to retro-claim request).
 

intuition

Medlem
70 000 tier miles att förnya guld om man inte flyger Aegean. Nästan en tredubbling av kravet. Någon har surnat till rejält på antalet guld-medlemmar som aldrig sätter sin for i Grekland...

Med de försämrade intjänings-tabellerna är det rent dumdristigt att ge sig på. Säg att du bara flyger SAS plus inrikes, då behöver du nu 94 segment för att återkvalificera till Aegean guld. Samma segment till EB ger Diamond. Go LIght biljetter ger 0 poäng, men för SAS inrikes i minus behövs 187 segment. Där har vi en utmaning för någon av forumets segment-galningar! ;) :) :)

Själv brukar jag flyga Aegean varje år, så för mig är det oförändrade krav. Men visst, något år har man återkvalificerat på de 24 000 miles när det inte passat att åka till Grekland. Det blir ju uteslutet nu.
 

palmen

Moderator
Från den 1:e juni 2023 blir det betydligt tuffare att skaffa och behålla status hos Miles+Bonus om man inte flyger sina Aegean/Olympic segment: https://en.aegeanair.com/milesandbonus/news/2023/tier_rules_update
Rejäl förändring. Men de flesta som återkvalificerar inom Europa gör ju 4 Aegean flighter gissar jag då det är väldigt enkelt.

Kan det varit så att de haft väldigt många Gold medlemmar i USA/Asien som aldrig flög Aegean och behöll kortet ändå billigt?
 
Kan det varit så att de haft väldigt många Gold medlemmar i USA/Asien som aldrig flög Aegean och behöll kortet ändå billigt?
Vet ej, men Aegean behöver säkert spara pengar liksom alla andra och att "sätta dit" icke-européer som bara har guldkortet för att det är enkelt att tjäna ihop är nog ett väldigt enkelt sätt att spara en slant på.
 
Toppen