Tomas E
Medlem
I så fall har jag nog bara råkat på dessa "några enstaka bolag".Dom flesta bolagen är 1 år i efterregistrering men några enstaka bolag har bara 6 månader.
I så fall har jag nog bara råkat på dessa "några enstaka bolag".Dom flesta bolagen är 1 år i efterregistrering men några enstaka bolag har bara 6 månader.
Jag kan börja med att SAS (Eurobonus), British Airways (BAEC) och Iberia (Iberia Plus) har 6 månader. Jag har inga 12 månaders att bidra med.Det är säkrare än amen i kyrkan att det finns undantag. Kommer inte ihåg vilka bolag som hade 6 månader men vet att det fanns några.
Jag blev precis kallad en "golden passenger" för att jag hade guldkort, det vill du inte missa!Hej!
Jag är lite sugen på att få ett *A-guldkort också
Frågan är om man kan rättfärdiga köpet..
Får jag nåt annat än:
- Tillgång till Lounger
- Fasttrack på några flygplatser
- Extra bagage
?
Sådär 12 år senare(och ett EBG LTG senare) efter det taggade inlägget så fick jag helt plötsligt ett sug att återkvala till A3*G!Jag blev precis kallad en "golden passenger" för att jag hade guldkort, det vill du inte missa!
Rejäl förändring. Men de flesta som återkvalificerar inom Europa gör ju 4 Aegean flighter gissar jag då det är väldigt enkelt.Från den 1:e juni 2023 blir det betydligt tuffare att skaffa och behålla status hos Miles+Bonus om man inte flyger sina Aegean/Olympic segment: https://en.aegeanair.com/milesandbonus/news/2023/tier_rules_update
Vet ej, men Aegean behöver säkert spara pengar liksom alla andra och att "sätta dit" icke-européer som bara har guldkortet för att det är enkelt att tjäna ihop är nog ett väldigt enkelt sätt att spara en slant på.Kan det varit så att de haft väldigt många Gold medlemmar i USA/Asien som aldrig flög Aegean och behöll kortet ändå billigt?