Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

E.K

Medlem
Som ett skänk från ovan har Aegean precis förlängt Guldstatusen med ett år.
Personligen hade jag kvar ca 2200 mil och det hade jag tänkt att lösa med några SAS flyg.
Sen råkade devalveringen från första april, som rapporterades för en vecka sedan sabotera även den planeringen.
Sista utvägen var att köpa mil men nu kan man sitta lugnt i båten igen.

Skärmbild (82).png
 

intuition

Medlem
Äsch, nu blev det sådär svårt igen...
Jag hade ställt in mig på att aegean guld var kört och hade precis börjat planera för EuroBonus med hjälp av 4x kampanjen.
Man kastas mellan alternativ hela tiden
 
Man kan faktiskt helt regelverksmässigt fuska lite också.
Om man har en flygning som ger väldigt mycket mil och behöver göra några A3 flyg innan så lös det på detta sätt.

Se till att inte ha A3 bonusnummer inlagt på flygningarna som ger en massa mil. EFTERREGISTRERA istället.
Till semestern som är ett par månader senare kan du roa dig med att flyga A3
Vill man ha full pott i ett svep och kan flyga 6 segment med A3 så hade jag gjort på detta sätt.

1: Efterregistrera 2 A3 flygningar och vänta till du ser dom på kontot samt att du blivit silver.
2: Efterregistrera flygningarna som ger mycket mil och vänta tills dom syns på kontot
3: Efterregistrera resterande A3 flygningar.

För den som inte flyger så mycket så ska man vänta in i det sista med efterregistreringar.
På A3 har man ju faktiskt ett helt år på sig, på dom flesta flygbolagen.

Det blir väldigt mycket enklare att nå status när man efterregistrerar ett flyg som man gjorde 10 månader sen.

Tips och trix med bonuskort | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

https://www.businessclass.se/forum/threads/förbannade-guldkort-vad-gör-man-inte-för-dig.89777/
Varför spelar det någon roll om man efterregistrerar flyg som ger mycket mil? Vad är skillnaden mot att efterregistrera flyg som ger lite mil, men som gör att man (precis) kommer över 12000/24000-miles gränsen? Blir det inte problem att komma in i loungen om man inte har guldkortet inlagt i bokningen?
 

E.K

Medlem
I detta fallet diskuterades mil och Aegean segment. Tricket gick ut på att flygen var i fel ordning för att maximera mil samt segmenten.
För att få silvret så krävs 2 Aegean flyg och 12.000 mil eller 24.000 mil oavsett bolag.
Frågeställaren hade ett SAS Plus till Los Angeles vill jag minnas först och sedan flyg med Aegean.
Följde man mitt trick med efterkreditering och flög Aegean 2 gånger och sedan efterregistrerade flyget till Los Angeles så hade man silvret.
När man väl hade silvret så efterregistrerar man flyget hem och då är man plötsligt ca 10.000 mil närmare guldet.

Detta trick fungerar även om du har guld på två olika sätt!
Om man vill flytta på datumet för guldkortet så flyger man strax innan det förfaller till silver in dom mil som behövs.
När du väl efterregistrerar så är man guld från det datumet efterregistreringen går igenom ett år framåt igen.

Har man väl kvalificerat till guld och man har flyg innan den nya perioden börjar och efterregistrerar så krävs det mindre mil till nästa kval.

Det är inga problem med loungen. Man får helt enkelt visa upp någon form av bevis på guldkortet.

Med 8 mil tillgodo så säkrade jag mitt guld i trettonhelgen. I slutet av maj nollställs kontot och redan redan till pingst ska jag plocka mina segment.
 
Detta trick fungerar även om du har guld på två olika sätt!...
Jag har en del SAS-flyg i mars 2022 och jag är missnöjd med mitt brytdatum som är i augusti (efter att Miles+Bonus förlängde guldstatusen 6 månader pga pandemin). Så då bör jag efterregistrera mars-flygen i februari 2023 för att flytta brytdatumet till februari istället? Och ifall jag flyger under de månaderna när jag har halkat ner till silver så kan jag efterregistrera dessa i t ex april 2023 och få dem tillgodoräknade mot nästa förnyelse av guldkortet?
 

palmen

Moderator
Jag har en del SAS-flyg i mars 2022 och jag är missnöjd med mitt brytdatum som är i augusti (efter att Miles+Bonus förlängde guldstatusen 6 månader pga pandemin). Så då bör jag efterregistrera mars-flygen i februari 2023 för att flytta brytdatumet till februari istället? Och ifall jag flyger under de månaderna när jag har halkat ner till silver så kan jag efterregistrera dessa i t ex april 2023 och få dem tillgodoräknade mot nästa förnyelse av guldkortet?
Kan man verkligen efterregistrera typ 1 år tillbaka i tiden? Brukar vara kortare tid som går att efterregistrera.
 

E.K

Medlem
Dom flesta bolagen är 1 år i efterregistrering men några enstaka bolag har bara 6 månader.
Exakt samma trix körde jag med Lufthansas Miles & More en gång i tiden och där fungerade det per automatik med lite fusk.

Tips och trix med bonuskort | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

När jag gick med i Aegean så var det 4000 mil för att bli silver. Och även då körde jag med "Fast track" till guld genom efterregistrering.

Sen jag blev guld för snart tio år sen så har det aldrig förfallit för mig och jag har heller inte haft några flyg med massa mil innan brytdatumet som hade varit bra att efterregistrera för enklare resa mot nästa guld.

Så om inte regelverket ändrats något så har du faktiskt gjort en korrekt tolkning av hur man små fuskar lite.
Se bara till att spara biljetter och boardingkort samt att det eventuellt kan krävas något samtal till kundtjänst också.
 
Toppen