Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Två korta frågor;

1. Har Aegean Miles & Bonus något bäst före datum på sina tier miles? Kan de "brinna inne" och isåfall när?

2. Någon som har något roligt förslag på hur jag ska spendera 50 000 miles hos Aegean som jag knappt reflekterat över att jag hade. Eller ska jag kanske hålla på dem och spara dem? Vad säger ni?

Tack på förhand!

1. Har Aegean Miles & Bonus något bäst före datum på sina tier miles? Kan de "brinna inne" och isåfall när?

"Miles are classified into two (2) categories: Aegean Airlines | Terms & Conditions:

Α. Tier Miles: they determine the Tier of the Program to which the Member belongs. These are Miles that each Member collects from specific activities cumulatively, in order to become a BLUE Cardholder and then SILVER and a GOLD Cardholder. Tier Miles are accumulated from flights with Aegean, Olympic Air and Star Alliance member-airlines and have a twelve (12) month lifetime.

Β. Award Miles: they are Miles that every Member collects in order to redeem, by exchanging them with the award of his choice, i.e. products and services offered by the Program. Award Miles are accumulated from flights with Aegean, Olympic Air and products and services of the Programs partners. Award Miles do not expire."

Så om du vill lösa in dina poäng för resor, etc, är det award miles du ska koncentrera dig på, inte tier miles. Och det står ju klart och tydligt att award miles inte har något bäst före datum. För säkerhets skull, logga in på hemsidan (appen visar inte lika detaljerad information) och försäkra dig om exakt hur mycket award miles du verkligen har.

Last edited:
Om du reser till Asien, Nordamerika eller Sydamerika, kan du boka en Business class bonusresa med max ett byte för 21.000 miles per enkelresa.

T ex
Tokyo-Singapore-Hong Kong med Singapore Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

New York-Los Angeles med United

Santiago-Bogota-Buenos Aires med Avianca

Vet någon hur deras regler för MPM (Maximum Permitted Mileage) ser ut för reson inom Europa? Har någon konkreta exempel på routningar som inte blev godkända och hur de kunde ändras för att godkännas (t ex Stockholm <-> Kiev via Istanbul var inte ok, men via Wien var ok)?
Har du fått någon klarhet i denna fråga?

Har vi fått någon klarhet i huruvida man behöver kreditera någon flight till A3 då och då(var 18e månad eller nåt) för att kontot inte ska inaktiveras och poängen försvinna?
Min senaste flygning var i Juni 2013,

Kanske läge att lägga en resa på A3-kontot?

Toppen