Senaste nytt

750 poäng för 74 Skr med möjlighet till fler.

Fattas det så är ju ett köp av en guldtacka en bra språngbräda. Du kan ju sälja den hos nästa guldsmed eller pantbank för nästan samma pengar. Det beror ju på hur mycket du värderar din voucher till om växelkursen är värd de hundralappar du förlorar..

Brorsan ska totalrenovera deras nya köp så jag utgår ifrån att jag kan ta en hel del av deras utgifter på mitt amex. Många ställen inom "Bygghandel" som inte tar amex dock, hornbach gör tydligen det i alla fall. Har ju en hel del hotell som ska betalas för mig och vänner också så det borde vara möjligt i alla fall, får se hur det ligger till när det börjar närma sig nyår

Som jag skrev i mitt förra inlägg så tog det någon dag från att status ändrades till överförda till konto tills att de verkligen var tillgängliga. Precis som när det tar tid mellan kreditkorts sweep och överföring till ebb-konto.

Mina poäng finns nu tillgängliga....

guldtackor finns i många storlekar som 1g 2,5g, 5g, 10g, 20g, 31,1g 50g, 100g, 250g, 500g eller 1000g 3000g och 12400g så någon eller några storlekar borde passa. Priset blir oftast lägre/gram om du köper större..
Bra att avstå från 1g och 2,5g eftersom man förlorar en högre % på dessa. Tänk på att Guld är momsfritt i Sverige både att köpa och sälja.
Guldmynt har ibland ett högre pris/gram beroende på samlarvärde vilket samtidigt är väldigt fluktuerande. Så hoppa guldmynt om du inte är lite risk benägen.
Kolla gärna även kommentarer på nätet om säljare/köpare eftersom guld alltid lockat lycksökare och skumma personer.
rekommenderas att köpa Guld i de automater som finns på många hotell i Kina. Väl kontrollerad verksamhet och oftast mycket bra priser.

Inte helt säker på att alla Bauhaus tar amex, har inte testat men hört från folk som jobbar i en av deras butiker att de inte skulle ta amex. Kan ju vara fel information dock.
Jag har ett svagt minne om Bauhaus i Barkaby tog emot Amex. Men det var så länge sedan så det kan ha ändrats.

Tack för svaren! googlade lite på det, coolt om inte annat. När vi ändå är inne på guld, hur är det att köp av sådant i exempelvis UAE om någon har testat sig på det?

Toppen