Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Flyg in något som ger 2000 poäng med sas och med 4x kampanjen är EU typ i mål (kan köpa det sista).

Det är ju dock lite risky att vänta till sista dagen då saker kan skita sig ordentligt om man har otur och sen ingen tid att åtgärda problemet.

Ja, det är ett bra alternativ! Tack. Jag funderade lite på att byta Amex-kort till Elite, får jag 20 000 baspoäng direkt om jag byter? (Vill ändå byta kort då jag ska samla till en 2-4-1 voucher..) Om du vet hur det funkar?

Ja, det är ett bra alternativ! Tack. Jag funderade lite på att byta Amex-kort till Elite, får jag 20 000 baspoäng direkt om jag byter? (Vill ändå byta kort då jag ska samla till en 2-4-1 voucher..) Om du vet hur det funkar?
Ja de poängen brukar komma inom någon vecka. Observera BRUKAR!

Det är alltid risky att skaffa elite i anknytning till sin brytpunkt då poängen ibland kan komma tidugate eller senare och då riskera att hamna på fel sida.
Annars så är det bra med Elite för poängen, du kan ju alltid testa skaffa det nu och ha som backup att skiter det sig med poängen att antingen ha en full flex resa i stand by, eller köpa något sista minuten. Det bästa hade varit om du skaffade Elite för drygt en månad sedan, men lätt att vara efterklok nu.

Hej! Har 8004 EB-poäng kvar till diamond. Någon som har förslag hur jag kan tjäna in resterande poäng?

(Info; Använder mig av Amex Platinum och MC premium. Kvalificeringsperiod; 2021-02-01 – 2022-01-31)

:)
Valfri t.o.r.-resa i Plus inrikes (eller i Norden) ger dig 2 * 750 * 1,25 * 4 = 7500 poäng. Då slipper du fundera på uppkommande testkrav, blanketter o.s.v. Resten kan du kanske köpa för 600 kr eller 6000 extrapoäng? Har för mig att de bara kan köpas i jämna 100-tal.

Valfri t.o.r.-resa i Plus inrikes (eller i Norden) ger dig 2 * 750 * 1,25 * 4 = 7500 poäng. Då slipper du fundera på uppkommande testkrav, blanketter o.s.v. Resten kan du kanske köpa för 600 kr eller 6000 extrapoäng? Har för mig att de bara kan köpas i jämna 100-tal.

Ja detta är nog det bästa för mig, en tripp GBG- Sthlm. Men å andra sidan är det inte så viktigt med Diamond - det är mest störande att snubbla så nära "mållinjen". Det enda som egentligen lockar med Diamond är "Inget utgångsdatum för poäng."

När jag nedgraderas till Gold, kommer mina poäng att förfalla enligt ordinarie datum eller flyttas förfallodatum fram? Har 67 000 poäng som verkar förfalla under 2022/vår 2023 (se printscreen från min Pointsharing grupp).

Attachments

• Skärmavbild 2022-01-05 kl. 12.48.25.png
    Skärmavbild 2022-01-05 kl. 12.48.25.png
    47 KB · Visningar: 152
Ja detta är nog det bästa för mig, en tripp GBG- Sthlm. Men å andra sidan är det inte så viktigt med Diamond - det är mest störande att snubbla så nära "mållinjen". Det enda som egentligen lockar med Diamond är "Inget utgångsdatum för poäng."

När jag nedgraderas till Gold, kommer mina poäng att förfalla enligt ordinarie datum eller flyttas förfallodatum fram? Har 67 000 poäng som verkar förfalla under 2022/vår 2023 (se printscreen från min Pointsharing grupp).
Kolla även vad en ToR med byte inkluderat inom Sverige skulle kosta mer, då slipper du bruka extrapoäng och kanske tar dig till en destination du ändå skulle kunna tänka dig göra en weekend på.

Den dagen du tappar EBD kommer alla dina poäng få 5 års giltighet.

Kolla även vad en ToR med byte inkluderat inom Sverige skulle kosta mer, då slipper du bruka extrapoäng och kanske tar dig till en destination du ändå skulle kunna tänka dig göra en weekend på.
Ja, en tur till Luleå kanske vore något :) Då verkar jag ju tjäna hela 15,000 poäng om jag endast flyger "plus pro" ( kostar dock ca 4500...)

Men å andra sidan är det inte så viktigt med Diamond - det är mest störande att snubbla så nära "mållinjen". Det enda som egentligen lockar med Diamond är "Inget utgångsdatum för poäng."

För mig är EBD absolut värt att satsa på... inget utgångsdatum på poängen, gratis dryck samt att du kan ge bort ett guldkort gör det värt att satsa på. Med guldkortet som jag ger till frun kan vi hela familjen (2+2) resa lite smidigare och med hyfsad komfort på semestrarna, även om det ofta blir ekonomi då. Mina kids gillar inte SAS, men älskar Lufthansa och TAP (kanske något att göra med vad som erbjuds i loungerna).

Sitter också i en liknande situation här med 46kp/42 flygningar kvar till Diamond. Hade lite jobbrelaterade resor kvar i månaden som skulle halverat det men Omikron satte tyvärr stopp för den planen. Även om kvalperiod löper till September så känns det kärvt med all den osäkerhet som går i branschen nu.

Toppen