Senaste nytt

40 % poängrabatt för bonusresor till Toronto i juni

aha... har inte noterat det förr, det brukar väl vara att så länge det finns vanliga bonusbiljetter så är det rabatt?
Men det är väl nästan för bra så jag kan förstå att det var begränsat antal
Ja, det gäller vanliga bonusbiljetter. Men alla i Business gick åt på typ 1h efter detta kom ut. Finns ju dock priser kvar i go/plus för de som önskar.

aha... har inte noterat det förr, det brukar väl vara att så länge det finns vanliga bonusbiljetter så är det rabatt?
Men det är väl nästan för bra så jag kan förstå att det var begränsat antal
Det verkar som att kampanjen bara fungerade på enkelresor i business, inte ToR. Finns fortfarande enstaka platser i business, och de går för 21 600 poäng (enkel resa) med FlyPremium.

Hittar hyfsat med platser i "I" fast de kostar 50000p per väg utan nån rabatt, tex denna:

Screenshot 2022-04-26 at 13.55.05.png

EDIT:
Men som enkel så blir det rabatt

Hittar hyfsat med platser i "I" fast de kostar 50000p per väg utan nån rabatt, tex denna:

Visa bifogad bild 128643

EDIT:
Men som enkel så blir det rabatt
Ja det är en sas feature att det inte funkar att boka businessclass tor med rabatten fast det står att det ska fungera. Bara lägga till på kontot SK IT.
Boka för ordinarie och ring sedan in för att få tor för 60k.

Fick till en bokning efter mycket meckande , det gick inte att boka från Göteborg bara från Stockholm men Arlanda-Toronto-Köpehamn-Arlanda Plus ut Business hem för 72,000 poäng för 2 är inte så illa, la till separata bokningar Landvetter-Arlanda för 20k poäng för 2

EDIT, SAS Master Card Premium rabatt också avdragen
Jag gav upp efter några minuter då det fanns noll från GOT.

Kan rapportera att orsaken är att det vid tillfället för utskick inte fanns poäng tillräckligt för att boka en resa till Toronto. Har en halv miljon poäng uppbundna i bokade resor men det brydde sig inte SK IT om.

Visst, ur deras synvinkel är det ju förstås väldigt negativt om jag råkar ha en resa för 4 bokat till Toronto, får mail och bokar om till rabatt men som kund känns det inte ok att exkluderas från information om kampanjer...

Deras tröstande ord är ju att kampanjen är fortfarande öppen och tillgänglig för alla. Ja, men nu finns ju inga biljetter kvar. På sovjetisk manér är det ju inga problem att hålla låga priser om hyllan är tom!

Kan rapportera att orsaken är att det vid tillfället för utskick inte fanns poäng tillräckligt för att boka en resa till Toronto. Har en halv miljon poäng uppbundna i bokade resor men det brydde sig inte SK IT om.

Visst, ur deras synvinkel är det ju förstås väldigt negativt om jag råkar ha en resa för 4 bokat till Toronto, får mail och bokar om till rabatt men som kund känns det inte ok att exkluderas från information om kampanjer...

Deras tröstande ord är ju att kampanjen är fortfarande öppen och tillgänglig för alla. Ja, men nu finns ju inga biljetter kvar. På sovjetisk manér är det ju inga problem att hålla låga priser om hyllan är tom!
Det är väl snarare ganska klokt av SAS att 1) rikta sig till de som har tillräckligt med poäng för att kunna boka 2) undvika att resenärer som har bokat till ett högre pris blir varse att de nu kan boka samma resa till ett lägre pris. Summan blir att det är större chans att totalen av spenderade poäng blir högre och därmed sjunker SAS skuld i balansräkningen. Sedan kan man ifrågasätta att om det är en rättighet att alla skall kunna boka till detta lägre pris och att utbudet skulle vara mycket större så alla hinner boka business till ett superlågt pris. Var tacksam att SAS ordnar kampanjer överhuvud taget istället för att strypa allt när det går sämre för dem.

Du blir exkluderad och inkluderad i kampanjer hela tiden, baserat på en mängd olika faktorer utan att du märker det. Det är inget att vara ledsen över. Det går inte att vara helt pricksäker i allt.

Toppen