Senaste nytt

40 % poängrabatt för bonusresor till Toronto i juni

Kan rapportera att orsaken är att det vid tillfället för utskick inte fanns poäng tillräckligt för att boka en resa till Toronto. Har en halv miljon poäng uppbundna i bokade resor men det brydde sig inte SK IT om.

Visst, ur deras synvinkel är det ju förstås väldigt negativt om jag råkar ha en resa för 4 bokat till Toronto, får mail och bokar om till rabatt men som kund känns det inte ok att exkluderas från information om kampanjer...

Deras tröstande ord är ju att kampanjen är fortfarande öppen och tillgänglig för alla. Ja, men nu finns ju inga biljetter kvar. På sovjetisk manér är det ju inga problem att hålla låga priser om hyllan är tom!
Det kundtjänst säger är 90% osanning och 10% sant. Du kan ju gissa om du fått rätt svar från dom i detta eller ej. Den dagen man slutar tro på kundtjänst är bra om det sker innan man slutar att tro på tomten så slipper man bli olycklig.

Någon som har en befintlig bokning och försökt biljettera om genom att ändra enbart ARN-CPH benet på ut eller hemresan som exempel. På så sätt få det billigare priset?

Har nämligen business class i juni t&r där utresan är via CPH men direktflyget hem är direkt till ARN.

Vad säger ni? Möjligt?

Någon som har en befintlig bokning och försökt biljettera om genom att ändra enbart ARN-CPH benet på ut eller hemresan som exempel. På så sätt få det billigare priset?

Har nämligen business class i juni t&r där utresan är via CPH men direktflyget hem är direkt till ARN.

Vad säger ni? Möjligt?

Jag svarade mig själv. Gjorde en ombokning online där jag valde samma utresa men hemresa en dag efter och nya priset kickade direkt så fick tillbaka en bra summa poäng.

Platsen jag bokade om ifrån ramla tillbaka så bokade sedan tillbaka till ursprungliga datumet igen, fortfarande med rabatten.

Last edited:
...
Deras tröstande ord är ju att kampanjen är fortfarande öppen och tillgänglig för alla. Ja, men nu finns ju inga biljetter kvar. På sovjetisk manér är det ju inga problem att hålla låga priser om hyllan är tom!

Den där undrar jag om det inte faktiskt är lite uttänkt.
Jag var själv inne några timmar efter mailet och kollade på "kampanjen". Fick upp rabatterade avgångar i business och blev sugen på att boka. Sen fattade jag att rabatten jag såg var ju inte kampanj-rabatten på 40% utan min MC Premium rabatt.
Dvs mailet är ju en bra marknadsförare och inkastare, och de får säkert en del bokningar på ordinarie priser också

Toppen