Senaste nytt

4 000 poäng vid köp av två enkelresor 14–16 feb

ekf

Medlem
Kanon SJ poängen kom in några minuter efter avslutad resa. Skillnad mot de flesta flygbolag där man ibland får efterregistera istället,
Jag fick poängen så fort avresetiden passerats... så har det varit på alla mina SJ-resor. Flyget har dock en del att jobba på där, det håller jag med om.
 
Ni som alla hoppade på denna dealen och bokade de billigaste resorna ni kunde hitta: vad anser ni värdet på en poäng är värd? Jag har svårt att se värdet i denna deal om man inte ändå ska ut och resa? Har jag missat nån sweet-spot i användandet av SJ poäng?
3000 poäng tar mig till Stockholm, som annars kostar från min 250 kr, så för mig blev 110 kr 250 kr och 1000 poäng över.
 

jonten

Medlem
Ni som alla hoppade på denna dealen och bokade de billigaste resorna ni kunde hitta: vad anser ni värdet på en poäng är värd? Jag har svårt att se värdet i denna deal om man inte ändå ska ut och resa? Har jag missat nån sweet-spot i användandet av SJ poäng?
Jag bokar Karlstad Stockholm för 4000-10 000 poäng, de biljetterna kostar 300-1000:- Så lyckas jag boka rätt biljett bet jag 110:- istället för 400-600:-
 
Ni som alla hoppade på denna dealen och bokade de billigaste resorna ni kunde hitta: vad anser ni värdet på en poäng är värd? Jag har svårt att se värdet i denna deal om man inte ändå ska ut och resa? Har jag missat nån sweet-spot i användandet av SJ poäng?
Jag kommer garanterat resa innan poängen går ut, men inte under kampanjen eftersom den bara var under några få dagar.

En resa bokad med poäng är alltid avbokningsbar fram till minuten innan avgång. Man får tillbaka poängen samma sekund man trycker avboka. Jag använder primärt mina poäng till resor jag inte tror jag ska resa på (t.ex. när man vill ha en plan-b ifall man missar planerade avgången) och slipper på det viset hålla på med avbokningsbara, värdekoder, etc. Detta blir lite svårt att översätta till kronor.
 
Går det att söka SJ Prio-resor ("bonusresor") utan att vara medlem i SJ Prio? Om nej, kan man söka SJ Prio-resor om man är SJ Prio-medlem men har 0 poäng?
 
Toppen