Senaste nytt

4 000 poäng vid köp av två enkelresor 14–16 feb

Kollade på skoj på en resa med SJ mellan de två stationerna som ligger närmast varandra geografiskt. Umeå Universitetssjukhus och Umeå C. Ser till min förvåning att resan tar 4 timmar och kostar 145kr i andra klass. Resan går alltså via Örnsköldsvik. Hade det varit flyg så hade det för många inte varit någon tvekan men med tåget… nja.
Den sträckan är ju nästan dubbelt så lång enligt Google Maps (2 km) som Örebrostationerna (1.2 Km)

Fler än jag som inte riktigt vet när man kommer ”hem” i kväll? :confused::D Det är tåget som avgår 22.22 från Örebro C - Södra som strular.

Hej! Vi vill uppmärksamma dig på att din resa 2022-02-14, med tåg 8179 (DMP3602Y) har en senarelagd avgångstid på grund av fordonsfel på ett annat tåg. Tyvärr kan vi inte vara mer specifika just nu. Håll dig uppdaterad om avgångstiden på sj.se/zB_zi8 samt var uppmärksam på utrop och skyltning vid stationen. Hälsningar SJ
Ser ut att bli 5 minuter sent, här hoppades man på flera timmar ju...

Nja, ny tid är 23.28, så lägg på 60 minuter till på dina 5.
Snart dags för den där Pressbyråkupongen…

Stackars dig, att behöva stå ute och frysa, som helt ensam kvinna, på Alla Hjärtans Dag och allt. Pengarna tillbaka!!! :)

Gentleman som jag är gör jag dig förstås sällskap på perrongen i den sena natten, det är jag i den svarta jackan…!

Vill man ut på äventyr kan man alltid ta Skövde-Töreboda, Skövde-Falköping, eller Herrljunga-Vårgårda för det facila priset av 55 kr/sträcka.
Detta ger ju lite flash back till spöktågen mellan Säter-Avesta när SJ körde kampanj för X3000. Tror det var #Björnström som konstaterade att tågen lär ha varit fullbokade, men gick tomma. Fixade mitt svarta prio det året tack vare den kampanjen

Toppen