Senaste nytt

3 x kvalificerande nätter på Strawberry (boka 23-30 oktober 2023)

intuition

Medlem
Funderar på om detta kan vara någon typ av experiment för att fylla på med lite silver och guldmedlemmar. I ett projekt som vi har intervjuade vi en chef som nog var Petter med Petter. Det samlas mycket data kring gästernas beteenden. Dom lär ha stenkoll på hur mycket merförsäljning restaurangvouchern genererar, om man "missbrukar" möjligheten att boka av sent, hur mycket man utnyttjar sen utcheckning o s v. Så möjligen finns det en kalkyl som säger att lyfter upp våra gäster en snäpp till, så ökar lönsamheten X%.

Intressant. Jag undrar om petter-nivån till fullo förstår sin statistik. Jag har ju lite fått känslan att centrala ledningen ibland är rätt frikopplad från vad som verkligen sker på hotellen

T.ex när de gjorde om den garanterade uppgraderingen ("rum ledigt vid bokningstillfället") och hotellen sa en sak och kundtjänst en helt annan.

På samma sätt, under pandemin och därefter slutade en del hotell helt och hållet med sen utcheckning ("vi har ingen städning efter kl 13").
Först nu (peppar peppar) har det börjat fungera OK igen. Sitter man centralt med en data-sjö men utan kunskap om fältet ser man bara en enorm ökning av sen utcheckning jämfört med föregående år typ. Lätt att tro att det är något som "överutnyttjas" när det bara är en bounce back efter spar-programmen.
 

ekf

Medlem
Ja, men efter jag mailat till kundservice
Hur lång tid tog det innan du såg de extra nätterna på kontot?

Kundtjänst påstår att de har gett mig nätterna manuellt... men vare sig hemsida eller app visar fler nätter nu jämfört med tidigare.. och då har jag väntat ett dygn i förhoppning om att det skulle ta en stund att synka...
 

mha321

Medlem
Som input på frågan om efter registrering - hade en 3 dagars i veckan som postade som just 3 och inte 9. Kontaktade strawberry via formuläret vid 10 tiden på söndagskvällen. Kl 8:10 måndag morgon fick jag mail att de hade fixat det och vid 8:15-tiden syntes de i appen (möjligt att de syntes tidigare också, det var först då jag kollade).

Snabbt och snyggt hanterat av kundtjänst! Och också bevis på att tekniken kan gå snabbt den också - men det behöver ju inte betyda att den alltid gör det.
 

Sir Lemon

Medlem
Hade fyra nätter och bokade en natt på trippelstatusnätter i slutet av oktober (mitt kort har sista oktober som brytdatum).

Har inte fått nätterna registrerade, men däremot är jag nu silver, vilket jag om de inte nånstans registrerat natten, inte borde vara.

Har jag nånting att vinna på att maila dem och få dem att registrera den som dem trippelnatt den ska vara, trots att det nu är nytt år ?
 
Toppen