Senaste nytt

3 x kvalificerande nätter på Strawberry (boka 23-30 oktober 2023)

Hotellens variant av vad sas klassificerar som frekvent resenär? Sas säger väl att 4 tur och retur per år är frekvent resenär, så det här är väl motsvarigheten. Det gäller att fånga in just de på marginalen som annars inte skulle bry sig.
Jojo, jag ser din, SAS och Stordalens poäng men jag som har 250 resdagar om året blir ju lite sur faktiskt när de gödslar mer statusar och urvattnar perksen.
 

henrik l

Medlem
Funderar på om detta kan vara någon typ av experiment för att fylla på med lite silver och guldmedlemmar. I ett projekt som vi har intervjuade vi en chef som nog var Petter med Petter. Det samlas mycket data kring gästernas beteenden. Dom lär ha stenkoll på hur mycket merförsäljning restaurangvouchern genererar, om man "missbrukar" möjligheten att boka av sent, hur mycket man utnyttjar sen utcheckning o s v. Så möjligen finns det en kalkyl som säger att lyfter upp våra gäster en snäpp till, så ökar lönsamheten X%.
 
Hade varit 25 gratisnätter med Hotels.com

Edit: 250 resdagar kanske iof "bara" är 125 nätter då stämmer inte ovan.
Jo, det blir en del bonusnätter på hotels med..

IMG_2472.png
 

valln

Medlem
Ni som tänker att man urvattnar statusen med kampanjen tänker jag att det är ytterst få medlemmar som har Strawberry mastercard och för de allra flesta, utan MC, blir det ganska svårt att uppnå guld.
 
Toppen