Senaste nytt

3 x kvalificerande nätter på Strawberry (boka 23-30 oktober 2023)

Brandten

Medlem
Fick detta nyss i min mail.

Brandten, du har 2 nätter kvar tills du når nästa medlemsnivå. Och just nu är det enklare än någonsin att samla kvalificerande nätter! För varje natt du bor hos oss får du tre kvalificerande nätter.

Du bor 1 natt, vi räknar det som 3​

Nu är vi Strawberry och det måste ju firas! Boka en härlig hotellvistelse och se när din medlemsnivå skjuter i höjden! Nu räknas nämligen varje natt som du bor hos oss som 3 kvalificerande nätter. Boka senast 30 oktober!

Sov dig till VIP-status hos Strawberry​

Vi har bytt namn till Strawberry och det vill vi fira med våra favoritpersoner: våra medlemmar! Nu har du som medlem därför möjligheten att uppgradera din medlemsnivå i en rasande fart, så att du hamnar på den nivå som du faktiskt förtjänar. Den nivån som du ser dig som när du tittar dig själv i spegeln. Här får du genvägen till VIP-status – men glöm inte att logga in!
Detta är dealen: Sover du 1 natt, räknar vi det som 3 kvalificerande nätter (och vet du inte vad en kvalificerande natt är, så är det nätter som gör att du tar dig till nästa medlemsnivå).
Startar du från botten – alltså med 0 nätter på medlemskontot – kan det se ut såhär:
Sov 2 nätter hos oss och bli uppgraderad direkt till Silver-medlem.
Sov 10 nätter och du blir Gold-medlem.
Sov 20 nätter och du blir Platinum-medlem. Värt att upprepa: 20 nätter till Platinum!
Har du exempelvis 3, 7 eller 11 nätter sedan tidigare får du räkna lite själv.

Villkor:

  • Gäller endast bokningar som görs mellan 23 och 30 oktober 2023 för vistelser mellan 23 oktober 2023 och 15 januari 2024.
  • Gäller endast bokningar som görs på strawberry.se eller i appen.
  • Gäller alla webb- och appbokningar på alla rumstyper på alla Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Collection® Hotel, Clarion Hotel® och fristående hotell, förutom Copperhill, Farris Bad, Kämp Hotel, Icehotel, Lily Country Club, Sommerro, St George, Strömstad Spa & Resort och Yasuragi.
  • Gäller inte bokningar som ändras efter ordinarie bokningsdatum.
  • Gäller inte vid köp av presentkort eller hotellpass.
  • För att de kvalificerande nätterna ska registreras måste du vara inloggad när du gör bokningen.
  • De kvalificerande nätterna får du efter utcheckning. Du blir uppgraderad efter att du har bott hos oss.
 

Doctor-X

Medlem
Hoppas verkligen inte detta är det nya för Strawberry istället för x2/x3-poängen.
Dock galet att med Strawberry MC, så räcker det med 2 nätter för att lyckas uppnå guld i 2 års tid (eftersom kampanjerna ofta ger guld direkt). Snacka om att utvattna statusen. 12 nätter för Platinum med Strawberry MC.

Tycker NCC / Strawberry fortsätter med taktiken att gynna de som har få stays (kanske för att locka in dem?) och gör 0 för oss som faktiskt bor 30/60 nätter och uppnår status på det sätt som är tänkt - känns rätt trist. Kanske skulle en modell ala Hilton med extrabonus-poäng när man når 30/40/50/60 nätter varit en morot.
 

mha321

Medlem
Dock galet att med Strawberry MC, så räcker det med 2 nätter för att lyckas uppnå guld i 2 års tid (eftersom kampanjerna ofta ger guld direkt). Snacka om att utvattna statusen. 12 nätter för Platinum med Strawberry MC.
Ja, det ser ut som jag kommer kunna säkra mitt nya guld mindre än 2 veckor efter att perioden nollas. Detta utan att styra en enda stay till Strawberry, utan bara för att vet att jag har en stay men inte har bokat den ännu - så länge jag gör det denna vecka då... Snacka om guld-i-flingpaketet. Och strawberry är mitt tredjehandsprogram. Har funderat på att flippa mina skandinavien-stays från Radisson till Strawerry eftersom Radisson förstört sitt program så mycket på earn/burn-sidan, men den här typen av kampanjer gör det svårt att motivera eftersom guld kommer bli ännu mindre värt.
Tycker NCC / Strawberry fortsätter med taktiken att gynna de som har få stays (kanske för att locka in dem?) och gör 0 för oss som faktiskt bor 30/60 nätter och uppnår status på det sätt som är tänkt - känns rätt trist. Kanske skulle en modell ala Hilton med extrabonus-poäng när man når 30/40/50/60 nätter varit en morot.
Eller åtminstone någon form av cap på det. Säg att du kan få dubbla nätter upp till max 3x2=6 nätter eller något sådant. Då urvattnas ju åtminstone inte Platknum så mycket...
 

TP12

Medlem
Ska boka av och boka om några stays i ljuset av detta. Kan inte se något som tyder på att Mecent-priser inte skulle gälla (men misstänker att när jag bokar av så kommer de inte komma tillbaka).
 

henrik l

Medlem
Tack för den, eftersom jag har deras kreditkort och bokade två nätter kommer guldet att förlängas till 30/9 -25. Men som sagts, vet inte om man skall vara så tacksam att det urvattnas. Från mitt perspektiv har utcheckning kl 16 och avbokning med kort varsel varit mest värdefulla och det har man redan på silvernivån.
 
Helt värdelöst detta tycker jag.
Som Lifetime Plat som blir man ju mer och mer sugen på att se sig om efter annat alternativ i Norden men ”tyvärr” så är ju Petter klart jämnast och bäst.
Får fundera, igen, om jag ska börja boka alla collection hotell via Hotels bara för att jävlas för det verkar som on NCH vill att alla som bor på hotell mer än 1 gång om året ska få nån status.
Trist.
 

mha321

Medlem
Helt värdelöst detta tycker jag.
Som Lifetime Plat som blir man ju mer och mer sugen på att se sig om efter annat alternativ i Norden men ”tyvärr” så är ju Petter klart jämnast och bäst.
Får fundera, igen, om jag ska börja boka alla collection hotell via Hotels bara för att jävlas för det verkar som on NCH vill att alla som bor på hotell mer än 1 gång om året ska få nån status.
Trist.

Hotellens variant av vad sas klassificerar som frekvent resenär? Sas säger väl att 4 tur och retur per år är frekvent resenär, så det här är väl motsvarigheten. Det gäller att fånga in just de på marginalen som annars inte skulle bry sig.
 
Toppen