Senaste nytt

26h 30min i Chicago - era bästa tips!

jsn

Medlem
Utöver vad som redan nämnts så finns det publik konst som är trevlig/intressant. The Bean, Picasson, Flamingon, ...
 

HenrikAI

Medlem
Jag gillar Garrett Popcorn (finns på flera platser i Chicago).

Håller med om mycket annat som nämnts redan:
* Drink på 96:e våning i Hancock
* Portillos
* Lincoln Park Zoo
* Deep Dish Pizza på Giordanos

Åkte med Big Bus första gången jag var i Chicago, det brukar ju vara sisådär med förinspelad sightseeing, men här var samtliga turer bemannade med lokala guider som var riktigt bra. Riktigt trevligt.
 

Brandten

Medlem
Utgår från att du har väldigt lite baggage
Kommer ha väldigt lite (läs bara handbagage) då jag bokade efter EBG = inget bagage på Go Light biljett. Iof kan ju min bid slå in och då blir det Plus + Business.


På ORD T5 finns det riktig champagne i Air France-loungen dit man har tillträde med PP. Den kan dock ta slut några timmar före SAS avgång...
Har tappat mitt PP tyvärr så får bli *A lounge hopping.


Farligt med väntetider.
Lite för mycket smakande av alkohol, jetlag och allmän trötthet kan ställa till det.
Vet av erfarenhet hur det kan gå. Senast var i BKK då det gick åt 18k Sek på några timmar och en borttappad telefon
Blir aldrig jetlagged när jag reser och bilen står och väntar på Arlanda så får begränsa mig rejält med intaget tyvärr.


Tar man tunnelbanans blåa linje till eller från flygplatsen så ligger Revolution Brewerys taproom bra precis halvvägs på California station, 100m gång från stationen.
Finns det någon "sl.se" där borta så man kan kolla rutter, linjer och priser?


Håller med många rekommendationer. Tipsar även om någon trevlig Chicago blues club på kvällen. Varför inte Buddy Guys, där man väl fortfarande då och då kan få träffa Buddy själv...
Mycket trevligt förslag och en gammal dröm att få besöka så det ska jag definitivt försöka få till!
 

Brandten

Medlem
Just det, har ju glömt att boka hotell av någon anledning och nu är alla planespottar-hotell slut runt ORD. Ska man bo nånstans inne i stan istället (vart?) med gångavstånd till något eller satsa på något (såg sunkigt ut) lite utanför ORD? Ska verkligen bara sova några timmar så vill inte lägga mycket mer än 2000kr för en natt om det inte finns mycket goda skäl att göra det. :)
 
Toppen