Senaste nytt

26h 30min i Chicago - era bästa tips!

Besökte ”Andy’s jazz club and restaurant”, mkt trevligt hak. Kolla bara så att de inte kör experimentell jazz, kan vara jobbigt även om man gillar ”vanlig” jazz. Ligger centralt.

Vill inte skriva i rapportera bud tråden då detta är en fråga. Hittade ingen annan tråd heller för frågor så...

ARN-ORD bud från Go till Plus fick jag mail 47h innan avresa att den gått igenom.

ORD-ARN budet från Go till Business är det bara 37h till och har inte fått besked än. Kan man tro det är kört eller?

Vill inte skriva i rapportera bud tråden då detta är en fråga. Hittade ingen annan tråd heller för frågor så...

ARN-ORD bud från Go till Plus fick jag mail 47h innan avresa att den gått igenom.

ORD-ARN budet från Go till Business är det bara 37h till och har inte fått besked än. Kan man tro det är kört eller?
Vid alla mina lyckade bud har beskedet kommit 46-48 hr innan, men det betyder ju inte att det alltid är så, fortsätt hoppas!

Burgare på Au Cheval är obligatoriskt!
Stod utanför i 10 min först. Svarta fönster, inga lampor. Trodde dom bommat igen. Tills jag såg en kamerablixt där inne, då kände jag på dörren och det var fullt ös därinne. Servitrisen sa runt 3.5h väntetid men jag förklarade läget, att jag flugit in från Sverige för att testa burgaren och fick beställa öl + mat efter bara 15 min. :)

Riktigt häftigt att de spelar musiken från gamla tapes!

Burgaren var magisk och gör sig inte alls till sin rätt på mörk mobilkamera bild.
dd933120ac40a7599146281daa735bb2.jpg
fdaa18fc34eae24531c13360ca7e2a09.jpg
aa731f684875c567948c5940d73a7bdf.jpg
d0cb29678ffa34fef5ffa1340a3df66e.jpg

Utgår från att du har väldigt lite baggage

Då kan du ta Blue Line ner till stan ( det varierar mycket med Uber att komma downtown )

Ta en arkitekttur med båt på floden
Gå till the Bean
Drink/Cocktail på Hancock 96th
Strosa utmed magmile
Käka Chicago hotdogs på Portillos
Uber från hotellet 87usd. Blev 24h metrocard (blue line) för 10usd istället. 45min var ju inga konstigheter.

Efter god burgare blev det Uber med Kevin (okänd men trevlig) från Toronto som var här för någon möbelmässa. Han garvade flera minuter åt min historia att jag bara flög t/r.

Merca S-Class mot The Signature Lounge/Room.

Tyvärr ingen utsikt men ballt ändå!
78ce8cac30552781551e648f6385d023.jpg
77af38ea0529b6dd92981cfb26a68ef8.jpg
ee2a43ca7380277b2e51c3eeaadf2e4d.jpg
f713b4a8c7e87da4c75fa0f6a503919f.jpg

Ät en stadig amerikansk frukost på Lou Mitchell's ! Klassiskt diner-style ställe där du garanterat blir väl omhändertagen (och mätt :)

Eftersom Hilton tar 22usd för frukost så planen är att jag kör vidare med mitt 24h metrocard och tar frukosten på Lou Mitchell's. Enda problemet just nu (kl0212) är att jag är PROPPMÄTT efter Au Cheval så får se efter morgondopp i poolen hur jag känner då.

Eftersom Hilton tar 22usd för frukost så planen är att jag kör vidare med mitt 24h metrocard och tar frukosten på Lou Mitchell's. Enda problemet just nu (kl0212) är att jag är PROPPMÄTT efter Au Cheval så får se efter morgondopp i poolen hur jag känner då.

Låter som en plan! För halva den summan kommer du bli mätt där också :)

Kom just fram till T5 @ ORD och insåg att SAS öppnar incheck 1645. Tur jag hade boarding pass i mobilen så jag kunde testa lite lounger här.

SAS loungen öppnar 1530 sa tjejen i receptionen här i den extremt tråkiga och trånga Swiss Loungen. Konstigt eftersom SAS checkin öppnar 1645 men det kanske är öppet för dom med mobilt boardingkort då?

Anyway! Finns det inget bättre här? Får Googla vad jag kan ha tillgång till med *A. Förhoppningsvis kan jag uppgradera till C för poäng, om det nu öppnar upp för några andra sensationella lounger här?

Kom just fram till T5 @ ORD och insåg att SAS öppnar incheck 1645. Tur jag hade boarding pass i mobilen så jag kunde testa lite lounger här.

SAS loungen öppnar 1530 sa tjejen i receptionen här i den extremt tråkiga och trånga Swiss Loungen. Konstigt eftersom SAS checkin öppnar 1645 men det kanske är öppet för dom med mobilt boardingkort då?

Anyway! Finns det inget bättre här? Får Googla vad jag kan ha tillgång till med *A. Förhoppningsvis kan jag uppgradera till C för poäng, om det nu öppnar upp för några andra sensationella lounger här?

Hur har du lyckats få boardingkort i mobilen? Aldrig själv lyckats med det mes SAS över Atlanten åt något håll.

Tror tyvärr bara det är SAS och swiss lounge du kommer in i T5 på ORD. Inte mycket att hänga i granen nån av dem tyvärr.

Toppen