Senaste nytt

26h 30min i Chicago - era bästa tips!

Brandten

Medlem
Blev en bokning till Chicago 9 juni med hemresa dagen efter. Vill naturligtvis maxa upplevelsen och tänkte börja reka lite med forumet vad man inte får missa!

River sightseeing?
Big bus sightseeing?
Matställe?
Lounge (EBG)?
Willis Tower?
Skydeck Chicago?
Annat?
Tåg/taxi/Uber till stan från ORD?
 

jumbooze

Medlem
Utgår från att du har väldigt lite baggage

Då kan du ta Blue Line ner till stan ( det varierar mycket med Uber att komma downtown )

Ta en arkitekttur med båt på floden
Gå till the Bean
Drink/Cocktail på Hancock 96th
Strosa utmed magmile
Käka Chicago hotdogs på Portillos
 

Najk

Medlem
Blev en bokning till Chicago 9 juni med hemresa dagen efter. Vill naturligtvis maxa upplevelsen och tänkte börja reka lite med forumet vad man inte får missa!

River sightseeing?
Big bus sightseeing?
Matställe?
Lounge (EBG)?
Willis Tower?
Skydeck Chicago?
Annat?
Tåg/taxi/Uber till stan från ORD?

Körde en 26h nu under påskhelgen i Chicago. Har varit där ett par gånger innan så kände inte att jag behövde turista till max, samt att vädret inte inbjöd till Bus/Båttur. :)
Kom med SK 943, var inne i stan efter 1h. Checkade in på Londonhouse Chicago. Tog en Whiskey Sour i hotellbaren på 21 vån, hade bord på RPM Steak vid kl 20 (bra ställe). Rundade av kvällen i The Signature Lounge på 96:e vån i Hancock.
Dagen efter så gick vi runt i hela staden, kan tipsa om trevlig lunch på Ralph Lauren Restaurant.

Åkte ut till ORD vid 18-19 tiden.
SAS har sin Lounge i T5, även Swiss har en liten lounge där, men den stänger kl 19.

Tog Taxi/Uber denna gången kostade runt 45 USD per väg.
 

Borje L

Medlem
Lincoln Park Zoo är trevligt och dessutom gratis. Deras conservatory/botanical garden är otroligt trevlig att gå i. Varje onsdag och lördag är det farmers market i Lincoln Park på förmiddagen. Water Tower Place nära Hancock Building har mycket affärer. The Field Museum är ett intressant och spännande museum. The Art Institute of Chicago är definitivt värt ett besök. Eataly är kul om du har tid. Det är en italiensk grocery store men du kan äta lunch där också. Shedd Aquarium var ok men inte fantastiskt. Bean etc har redan nämnts ovan.

Brukar ta taxi från flygplatsen (ORD) till stan (Gold Coast) och Uber till flygplatsen. Kostar nästan alltid $45 men jag brukar ge $20 i dricks utöver det.

Have fun :)
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Utgår från att du har väldigt lite baggage

Då kan du ta Blue Line ner till stan ( det varierar mycket med Uber att komma downtown )

Ta en arkitekttur med båt på floden
Gå till the Bean
Drink/Cocktail på Hancock 96th
Strosa utmed magmile
Käka Chicago hotdogs på Portillos

+1 på allt som @jumbooze skriver - och kvällen avslutas sedan med tikidrinkar på Three Dots and a Dash

Om man gillar mexikansk fine dining så är en lunch på stjärnbelönade Topolobambo ett klipp. Rick Bayless | Topolobampo

På ORD T5 finns det riktig champagne i Air France-loungen dit man har tillträde med PP. Den kan dock ta slut några timmar före SAS avgång...
 

mha321

Medlem
Håller med många rekommendationer. Tipsar även om någon trevlig Chicago blues club på kvällen. Varför inte Buddy Guys, där man väl fortfarande då och då kan få träffa Buddy själv...
 

jumbooze

Medlem
Vill man ha deep dish pizza pie så för mig står valet alltid mellan Lou Malnatis eller Giordanos.

För mig går Navy Pier bort som fet tourist trap
 
Toppen