Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Är det någon som fått poäng efter den nya setupen?

Jag har registerat mina kort hos Preem för SAS poäng men nu när jag tankar trillar det inte in några poäng, eller så tar det mycket längre tid in tidigare. Förut, när man svepte det temporära kortet så kom poängen in efter två dagar.

Jag har fått poäng från senaste tankningen 26/10.

Knepet? Förfarande dra mitt EB-kort innan jag betalar med mitt Preemanslutna SAS-brandade (med "vanlig" Preemrabatt) Diners Club.

Är det någon som fått poäng efter den nya setupen?

Jag har registerat mina kort hos Preem för SAS poäng men nu när jag tankar trillar det inte in några poäng, eller så tar det mycket längre tid in tidigare. Förut, när man svepte det temporära kortet så kom poängen in efter två dagar.
Prövat en gång bara, har fortfarande inte fått några poäng på 2-3 veckor. Så drar alltid mitt vanliga medlemskort innan.

Hmm, jag försökte faktiskt dra mitt vanliga EB-kort efter bytet i oktober men jag fick kortfel eller något liknande så jag antog att det hederliga EB kortet inte fungera längre. Kan det varit en tillfällighet att det blev något läsfel i kortterminalen? Ska prova igen nästa gång jag tankar.

Edit: I samband med att jag svepte mitt vanliga plast EB kort så fick jag in Preem poängen två dagar senare. Verkar som om Preem inte har registrerat mitt Diners fast att jag har reggat det nu säkert tre gånger. Får väl ta och ringa Preem.

Last edited:
Jag har en lien tank på min bil och tankar oftast när det börjar närma sig reserven, brukar få 45-55 EB poäng på Preem automatstationen en bit bort.
Här om dagen så fick jag 178 poäng, undrar vad som har hänt?
Har testat tanka två ggr med mitt SAS Amex utan att ha fått poäng, så jag gav upp och började om att använda mitt EB kort först.

Undrar vad som har gjort att jag fick en bunt extra poäng? någon som vet?

Har testat tanka två ggr med mitt SAS Amex utan att ha fått poäng, så jag gav upp och började om att använda mitt EB kort först.

Har du haft ditt Amex anslutet separat för Preem-bonus tidigare? Jag fick en not när jag kopplade ihop mitt Amex med EB-intjäning om att innestående drivmedelsbonus skulle överföras till EB. Jag fick 220 poäng efter första gången jag tankade efter det, så jag har bara antagit att det var det som hände...

Har du haft ditt Amex anslutet separat för Preem-bonus tidigare? Jag fick en not när jag kopplade ihop mitt Amex med EB-intjäning om att innestående drivmedelsbonus skulle överföras till EB. Jag fick 220 poäng efter första gången jag tankade efter det, så jag har bara antagit att det var det som hände...

Hmm.. det kan vara nått. Förr i tiden så fick man någon slags rabatt, typ 50 öre /liter med Amex på preem ,den togs bort och sen vet jag inte vad som hände.

Jag har en lien tank på min bil och tankar oftast när det börjar närma sig reserven, brukar få 45-55 EB poäng på Preem automatstationen en bit bort.

Har samma bekymmer som dig med Diners. Har missat poäng vid 3-4 tillfällen men så kom där in 332p för några dagar sen. Drar man sitt vanliga EB kort först och sen betalar med Diners så kommer poängen in 2-3 dagar efteråt. Verkar som om det är någon slags fördröjning om man enbart betalar med sitt kombinerade betalkort, poängen trillar in som en klumpsumma.

MasterCard verkar fungera bättre men då får man bara 10p per 100 SEK. :)

Detta?
Du som är SAS EuroBonus-medlem kan nu välja att byta öresrabatten mot EuroBonus-poäng genom att fylla i ditt EuroBonus-nummer nedan.
[url="https://anslutkort.preem.se/"]Preem :: Anslut valfritt kort och f rabatt hos Preem[/URL]

Toppen