Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Jag har två frågor:
1. Jag har ett helt vanligt Eurobonuskort som inte är kombinerat med något betalkort. Då är det väl bara att dra kortet i automaten innan man tankar? Det där om att man skulle beställa ett tillfälligt extrakort berör inte mig?
2. Var man tvungen att betala med något SAS-anslutet kort (SAS Diner, SAS AMEX eller SAS Mastercard) eller kan jag betala med vilket kort som helst (t ex British Airways Visa) och få 2 Eurobonuspoäng/liter på bemannade stationer?

Hur du betalar ska inte spela någon roll, du ska bara dra ditt eurobonuskort i kassan/automaten.
För de som enbart har ett betal/kreditkort som sitt eurobonuskort så är man dock tvungen att skaffa ett "vanligt" eurobonuskort, dvs utan koppling till någon betalfunktion (det är väl ett sådant kort du har utgår jag ifrån).

Jag kan intyga att man får 1 poäng/liter om man drar EB-kortet innan man tankar på obemannade stationer, oavsett vilket kort man sedan betalar med. Kan även intyga att man får 2 poäng/liter vid kassabetalning på bemannade stationer, EB-kortet dras före betalkortet. Jag har inte testat att tanka på automater på bemannade stationer, så jag vet inte om man då får ett eller två poäng.

Jag tankade i fredags(1/8) på Preem Solna automatstation.

Inga poäng ännu! Alla verkar ju fått så snabbt..
Skumt!

Hur får ni poäng på obemannade samt bemannade stationer i kontant pumpen då de inte har en kortläsare där man kan "dra" EB kortet? Var uppe i Motala förra helgen och skulle tanka på en kontant pump (tänkte mig inte för, brukar alltid gå in och dra kortet i kassan). Automaten hade bara chipläsare, provade att använda mitt tillfälliga EB kort men fick inte rätt på det. Det slutade med att jag tanka fullt och var småsur över att jag inte fick poäng hela vägen hem. :)

Alla pumpar jag har testat har haft kortläsare som klarar magnetremsa. Är du säker på att den bara hade chipläsare? Alla betalkort har ju inte fått chip ännu, så verkar lite galet att utesluta de kunderna. Men kanske har de haft för mycket kortbedrägerier eller liknande.
Om du betalar med kontanter i automat blir det nog svårt att få poäng, men har aldrig testat.
Men förstår dig, missade poäng svider alltid :)

Är det för övrigt någon som vet om det fungerar lika bra att sama EB-poäng om man betalar med Preems företagskort? Ibland finns det ju undantag att man inte kan kombinera olika rabatter/erbjudanden.

Menade "kontant" som i att betala med kort i pumpen, kontant/kassa, det brukar stå så på "pelarna" så man vet var man ska ställa sig om man vill springa in och betala (kassa). :)

Kan ha varit så som du sa, kanske har varit en del bedrägerier på just den macken. Ska kolla extra noga nästa gång jag stöter på en "kontant" pump för där var verkligen ingen magnetkorts läsare i pumpen i Gränna. Har för övrigt kopplat farsan till mitt familjekonto (han bryr sig inte om poäng) men han tankar oftast i de obemannade stationerna. Måste reda ut det här så jag får poäng från det hållet med. :D

Toppen