Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Funkar även AMEX att ansluta? På ansökningssidan nämns endast VISA och Mastercard, dock endast som exempel så jag hoppas på AMEX :) Någon som testat?

Det är väl bara och testa? Fast det kanske inte går att kombinera med rabatten man får med amex redan ifall det inte är kopplat?

Beställde ett "neutralt" kort från SAS förra veckan efter att ha läst den här tråden. Idag dök det upp nya bagagetaggar istället...

Har en 110L tank i bruksbilen och sportbilen drar 1.6 L per mil så varför inte låta bli de "extrapoängen" :)

Det är väl bara och testa? Fast det kanske inte går att kombinera med rabatten man får med amex redan ifall det inte är kopplat?

Ja precis. Men frågan är om den rabatten fortfarande finns kvar? Har för mig den gav 18 öre rabatt per liter dock kan jag inte hitta någon info om den på vare sig Preem eller AMEX sidor så misstänker att den kanske inte finns längre ? Jaja, blir o testa att koppla AMEX via erbjudandet! :)

Måste för övrigt säga att jag är imponerad över hur snabbt poängen kommer in på EB-kontot. Har tankat två gånger på sistone och båda gångerna har poängen kommit in dagen efter...

Last edited:
Verkar vara EuroBonus-kortet som strular. Iaf i kombination med Preems kortläsare. Och då inte bara på obemannade stationer. Vid Globen i Stockholm fick både jag och kassören dra kortet ett flertal gånger innan läsaren läste av det. Och då drogs korten underifrån.

Sensmoralen är alltså att dra/stoppa in kortet till dess att texten om att bonuskort är registrerat kommer upp i displayen.

Poängen? Ja, snabbt som sjutton även denna gång. Dagen efter.

Verkar vara EuroBonus-kortet som strular. Iaf i kombination med Preems kortläsare. Och då inte bara på obemannade stationer. Vid Globen i Stockholm fick både jag och kassören dra kortet ett flertal gånger innan läsaren läste av det. Och då drogs korten underifrån.

Preem på Norr Mälarstrand funkar toppen om du råkar passera där.

Tycker de bemannade Preem stationerna alltid funkar däremot strular de ombemannade. De flesta obemannade automatstationerna hos Preem som jag testat tar inte emot EB-kortet alls men i de få fall som det väl stått "Bonuskort registrerat" så har ändå inte poängen kommit in på mitt EB-konto. Däremot har det alltid funkat mycket smidigt på de bemannade stationerna och poängen kommer in lika snabbt som blixten...

Det funkade även finfint att ansluta sitt AMEX till Preem på deras hemsida och få både rabatt och EB-poäng :p

Toppen