Senaste nytt

15 nya SAS linjer från Köpenhamn sommaren 2025

Och alla i södra Sverige ;-)

Nja, inte alla. För de som bor i Stockholmsområdet så är det fortfarande smidigare att börja på Arlanda. Och ja, Stockholm är definitvt södra Sverige.

Äntligen Madrid igen! Åkte dit sist när man fick 10.000 baspoäng i plus sist så var några år sedan...

Ja, precis. Jag gjorde min allra första mileage run till Madrid när jag precis hade hittat hit till BC.

Några fler linjer som läggs ner (från ARN, OSL eller CPH)? Flygbolagen har ju en tendens att inte basunera ut sådant själva utan bara fokusera sin kommunikation på det som startas upp.

Skulle gissa på att SAS flyttar sina plan från Sverige inrikes och låter BRA hantera flera flygningar.

Jag börjar faktiskt bli lite trött på allt klagande över att Arlanda överges av SAS. Att det har blivit färre flygningar, främst långdistans, osv.

Som bevis brukar man hänvisa till att bl a Hongkong och Los Angeles flyttats från Arlanda till Kastrup. Men detta är ju i relativ närtid. Hur ser det ut om man tittar tillbaka i historien? Hur såg SAS långdistanstrafik ut 1980? Eller 1987? 1994? 2003? Hur såg SAS långdistanstrafik ut från Arlanda i jämförelse med Kastrup på den tiden? Det är väl först vid en sådan jämförelse som man eventuellt kan dra några slutsatser om huruvida SAS har övergivit Arlanda eller inte. Jag har försökt hitta historiska flyglinjer på nätet men inte lyckats. Någon som vet var man kan söka detta? Eller är det någon som sitter på gamla tidtabeller som kan tänka sig att göra en faktabaserad kontroll av detta?

Jag börjar faktiskt bli lite trött på allt klagande över att Arlanda överges av SAS. Att det har blivit färre flygningar, främst långdistans, osv.

Som bevis brukar man hänvisa till att bl a Hongkong och Los Angeles flyttats från Arlanda till Kastrup. Men detta är ju i relativ närtid. Hur ser det ut om man tittar tillbaka i historien? Hur såg SAS långdistanstrafik ut 1980? Eller 1987? 1994? 2003? Hur såg SAS långdistanstrafik ut från Arlanda i jämförelse med Kastrup på den tiden? Det är väl först vid en sådan jämförelse som man eventuellt kan dra några slutsatser om huruvida SAS har övergivit Arlanda eller inte. Jag har försökt hitta historiska flyglinjer på nätet men inte lyckats. Någon som vet var man kan söka detta? Eller är det någon som sitter på gamla tidtabeller som kan tänka sig att göra en faktabaserad kontroll av detta?
Om varenda utrikes linje från Arlanda dras in imorgon så kan vi inte dra slutsatsen att SAS har övergivit flygplatsen utan att kolla på historisk data alltså?

Sorry blev lite fel, de ska ha ökat frekvenser på viktiga destinationer står det i en pressrelease. Antar att de har gjort det till CPH. Men tänkte om det var någon mer.
Pressmeddelandet är inte speciellt tydligt med det...

Men eftersom de skriver "Enhanced Connectivity for Oslo and Stockholm", så gissar jag att det är ökad frekvens till Köpenhamn som gäller, och inte något annat.

Toppen