Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.

Impendill

Medlem
Gillar konceptet med färdiga matkassar, så ger det en chans till nu, precis lagt en beställning. Återstår att se om några poäng dyker upp.. Poängen från mitt första köp uteblev helt, mailat City Gross om kvitto för snart 1 vecka sedan, men fortfarande inget svar.. Fler som inte fått sina mail besvarade?

Ring dem i stället. Om det är kö kan man be om att bli uppringd. Det har funkat.
 

Buffy

Medlem
Hämtade min grilllåda och varorna idag.
Av totalt 5 rader har de fått med tre. Totalt missat fem varor.
Priset på fraktsedeln var dessutom 100kr mindre än på nätet när jag la ordern.
 

Jay

Medlem
Slår en signal imorgon! Kan också meddela att poängen för mitt senaste köp trillade in cirka 1 timme efter köp, och finns redan i mitt poängsaldo! Effektivt när det väl fungerar.

Har mailat City Gross för över en vecka sedan om kvitto och än har jag inte fått något svar. Synd att det tar sådan tid med poängen, SK IT och CityGross IT är verkligen ingen vidare kombo!
 
Last edited by a moderator:

Artur

Medlem
Pratat med City Gross per telefon nu. De kompenserade för uteblivna varor, men något kvitto kunde man allt inte få? Hon hävdade att man i nuläget inte har möjlighet att ta fram sådana..? Någon som fått samma svar?
 
Pratat med City Gross per telefon nu. De kompenserade för uteblivna varor, men något kvitto kunde man allt inte få? Hon hävdade att man i nuläget inte har möjlighet att ta fram sådana..? Någon som fått samma svar?
De behöver inte kunna erbjuda ett kvitto per defintion, men väl en bekräftelse på avtalet som innehåller i allt väsentligt samma information.

www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/kvitto/

Köp på distans
När du ingår avtal på distans, som över telefon, på nätet eller utanför en fast affärslokal, har företaget ingen skyldighet att erbjuda dig ett kvitto. Men företaget har en skyldighet att lämna en bekräftelse på avtalet senast när varan levereras eller tjänsten börjar utföras. I bekräftelsen ska det framgå vad du köpt och vad du betalat. Bekräftelsen – tillsammans med exempelvis en kopia på korthistorik, ett utdrag från ditt konto eller ett utdrag från din internetbank – gäller då som bevis på ditt köp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen