Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här stod det i mailet jag fick den 4/8:

"
Just nu får du 250 kr att handla matvaror för

Hoppas att du har en riktigt skön sommar oavsett om du har semester eller har återgått till vardagsrutinerna. Om du vill ha mer tid över till sol och salta bad ska du prova någon av våra härliga matkassar! Med en 3-dagars matkasse får du en god grund för veckan och kan ändå smida egna middagsplaner.

Just nu får du 250 kr att handla bröd, pålägg och andra härliga matvaror för när du beställer en valfri matkasse.

KOD: gou356

Koden gäller till måndag 15:e augusti 2016 23:59
Du lägger enkelt till koden under
"min leverans" och "lägg till rabattkod"

Så visst var koden avsedd matvaror och inte kasse.

Har inte fått något mail men går jag in på min order så står det "Leverans Avbokad 2016-08-08 18:05" , tycker det är fult gjort frågan är vad som händer om jag dyker upp i butiken med mitt bekräftelse mail...

ebc1da81c9d053f79a9bd60af82daccf.jpg

Denna trevliga leveransen kom nyss:)

350 kr

• Gilla
Reactions: Gus
Jag förstår. Men jämför det med en mistake fare. Då är väl risken att du blir informerad när du ska checka in?

Nu är jag inte så insatt i mistake fares och hur det brukar fungera med sådant (Tyvärr!). Men rent generellt tycker jag att det är ett företags skyldighet att meddela kunden om de ändrar på en faktura/order oavsett om det rör sig om en matkasse, misstake fare eller ett bilköp.

Det är inte prisskillnaden som stör mig, utan sättet de gör det på!

Konstigt, 1140 fick jag mail att jag har en leverans nästa vecka. Med totalt 450 kronor i rabatt. Det är ju det jag har godkänt så kommer det dras något annat så får man ju bestrida fakturan hos kortföretaget.

Nu är jag inte så insatt i mistake fares och hur det brukar fungera med sådant (Tyvärr!). Men rent generellt tycker jag att det är ett företags skyldighet att meddela kunden om de ändrar på en faktura/order oavsett om det rör sig om en matkasse, misstake fare eller ett bilköp.

Det är inte prisskillnaden som stör mig, utan sättet de gör det på!

Där håller jag med dig.
Men man tar ju alltid risken själv.

Så här stod det i mailet jag fick den 4/8:

"
Just nu får du 250 kr att handla matvaror för

Hoppas att du har en riktigt skön sommar oavsett om du har semester eller har återgått till vardagsrutinerna. Om du vill ha mer tid över till sol och salta bad ska du prova någon av våra härliga matkassar! Med en 3-dagars matkasse får du en god grund för veckan och kan ändå smida egna middagsplaner.

Just nu får du 250 kr att handla bröd, pålägg och andra härliga matvaror för när du beställer en valfri matkasse.

KOD: gou356

Koden gäller till måndag 15:e augusti 2016 23:59
Du lägger enkelt till koden under
"min leverans" och "lägg till rabattkod"

Så visst var koden avsedd matvaror och inte kasse.

Att en grilllåda räknas som "matkasse" känns ju inte helt självklart

Jag avbokade den matkassen som "blivit av" med rabatten. Den andra, en ekologisk kasse, hade fortfarande båda rabatterna kvar så den behåller jag. Hoppas inte den rabatten också försvinner för jag orkar inte bestrida.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen