Senaste nytt

1 miljon billiga resor 9 april 2018

Från Lågpriskalendern:

Screenshot20180409 01 SK.png

Till USA: (OBS: utan fritt incheckat bagage)

New York: 3.000 SEK
San Francisco: 3.200 SEK
Boston: 3.400 SEK
Washington: 3.500 SEK
Los Angeles: 3.600 SEK
Miami: 3.600 SEK
Chicago: 4.000 SEK

Till Asien:

Beijing: 4.100 SEK
Shanghai: 4.300 SEK
Hong Kong: 4.400 SEK
Tokyo: 6.000 SEK

Det verkar som att SAS kör 1 miljon billiga resor kampanj även från andra länder.

T ex
Hong Kong-Stockholm T/R i SAS Go kostar ca 4.250 SEK inkl. skatter
Los Angeles-Stockholm T/R i SAS Go kostar ca 4.600 SEK inkl. skatter (OBS: utan fritt incheckat bagage)

Det verkar som att SAS kör 1 miljon billiga resor kampanj även från andra länder.

T ex
Hong Kong-Stockholm T/R i SAS Go kostar ca 4.250 SEK inkl. skatter
Los Angeles-Stockholm T/R i SAS Go kostar ca 4.600 SEK inkl. skatter (OBS: utan fritt incheckat bagage)
Det där är riktigt bra priser från USA helt klart. Tittade lite på andra destinationer som SAS inte flyger till för att använda som startpunkt och priserna var helt OK.

När jag söker nu har de faktiskt laddat på med bättre tillgänglighet i T-klass, tittade på Berlin en vecka i juli och priset är nu nere på 1000 kronor istället för 2500 för samma datum som jag tittade inatt.

Är det fler än jag som tycker att deras "smygreor" (små kampanjer som bara syns på hemsidan och inte marknadsförs så hårt) är bättre än de mer hype:ade kampanjerna "1 miljon billiga resor" och "Now or Never"?

När jag söker nu har de faktiskt laddat på med bättre tillgänglighet i T-klass, tittade på Berlin en vecka i juli och priset är nu nere på 1000 kronor istället för 2500 för samma datum som jag tittade inatt.
Till Prag kostar en T/R resa ca 940 SEK inkl. skatter.
Till Berlin, Hamburg, Bryssel, Milano, Paris och London kostar en T/R resa ca 1.000 - 1.100 SEK inkl. skatter.

Är det fler än jag som tycker att deras "smygreor" (små kampanjer som bara syns på hemsidan och inte marknadsförs så hårt) är bättre än de mer hype:ade kampanjerna "1 miljon billiga resor" och "Now or Never"?
Vad menar du med smygreor? Tycker de slår på stora trumman rätt ofta när det är "veckans rea".
Friends & Family är överlägset den bästa kampanjen enligt mig även om Now or Never kan vara riktigt bra till och från

Nån som vet hur ser det ut med Plus och Business? Står inget i mailet jag fick. Tänker främst på resor med utgångspunk i USA.

Toppen