Senaste nytt

1 miljon billiga resor 9 april 2018

Tack @Dr. Miles Var nästan det jag trodde. Tack för snabb återkoppling.

Det är gratis typ första veckan så vill du prova på nu så kostar det inget, i övrigt ett väldigt bra verktyg att ha tillgång till.

Gick precis in och kollade, har haft gratisversionen för att få ett hum om platstillgången på olika avgångar etc. inför Plusgrade med SAS.

Såg att det fanns två versioner av betalvarianten sedan, räcker den billigaste?

Inser att det kan vara av värde samt att sätta mig in i detta verktyg då jag under hösten måste boka en awardresa innan mina 2-4-1 går ut. Sket sig ju nu inför sommarens resa så får bli A*-linjer i stället.

Edit: Efter att kollat igen så är det dyrare alternativet som behövs. Det är väl denna funktion jag vill komma åt; Get all available published fare pricing?

Tog det säkra före det osäkra och bokade lite på kampanjen. Nu är det väl att vänta på f&f för de icke så nödvändiga resorna

Verkar inte ha lastats in massa extra T-klass vad jag kan se.
Till Köpenhamn verkar man bokas i O-klass och inte T som billigaste.

Gick precis in och kollade, har haft gratisversionen för att få ett hum om platstillgången på olika avgångar etc. inför Plusgrade med SAS.
Då kan du nästan lika gärna slå upp telefonnummer på eniro.se. Platstillgången som visas är ganska dåligt korellerad till om plusgrade går igenom eller inte.

Edit: Efter att kollat igen så är det dyrare alternativet som behövs. Det är väl denna funktion jag vill komma åt; Get all available published fare pricing?
Nej, det är väl Flight Availability du vill åt? Fare pricing ger dig priser och regler för olika farebasis, vilket å andra sidan är den funktion som är den information som är mest värd att betala för i ExpertFlyer.

Inom Skandinavien (inkl. Färöarna & Svalbard, dock ej Finland) :

Enkelresa:
Fare basis: OSCAMPOW

T/R:
Fare basis: OSCAMPRT

Inom Europa:

Enkelresa:
Fare basis: OSOLIGHT (utan fritt incheckat bagage)

T/R:
Fare basis: OSRLIGHT (utan fritt incheckat bagage)

Till USA:

Fare basis: TSEGHT (utan fritt incheckat bagage)

Förköpskrav: 8 dagar
Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: 2018-APR-15
Gäller för utresa: mellan 2018-AUG-20 och 2019-MAR-30
Gäller för utresa: senast 2019-MAR-31
Återbetalning: Nej
Ombokning: Ja, mot avgift 140 EUR per gång

Till Asien:

Fare basis: TSEECO (inkl. ett fritt incheckat bagage)

Förköpskrav: 8 dagar
Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: 2018-APR-15
Gäller för utresa: mellan 2018-AUG-20 och 2019-MAR-30
Gäller för utresa: senast 2019-MAR-31
Återbetalning: Nej
Ombokning: Ja, mot avgift 140 EUR per gång

--
Det ser ut som att fare basis: OSOLIGHT och OSRLIGHT är inte laddade nyligen, utan de existerade sedan en tid tillbaka.

Last edited:
Toppen