Senaste nytt

”Nordisk praxis i gungning, frukost ingår inte i hotellnatt”

Någon som har koll på hur det fungerar om man bokar som Best Friend och man är två som ska övernatta; tänker då det står "Som vår Best Friend får du alltid frukost utan kostnad! Välj “Ingen frukost” här och meddela oss när du checkar in."? Jag gissar att jag kommer behöva betala för frukost för en person men då till ett högre pris då jag inte betalar det direkt vid bokning?

Frågan är ju vad som gäller för person 2? Är väl rimligt att boende i samma rum också får gratis (precis som på Hilton) men vore ju bra om detta förtydligades.
Någon som har erfarenhet av hur hotellet agerar?
Samma fråga, helt otroligt otydligt men det är väl för att det är så kasst … hittade till slut. Gäller nämligen bara medlemmen. Lika bra som alltid fri frukost är det ruggigt snålt att det inte gäller rummet, för att inte säga bokning upp till två rum när man övernattar.
Se under ”alltid fri frukost”.

Samma fråga, helt otroligt otydligt men det är väl för att det är så kasst … hittade till slut. Gäller nämligen bara medlemmen. Lika bra som alltid fri frukost är det ruggigt snålt att det inte gäller rummet, för att inte säga bokning upp till två rum när man övernattar.
och som har nämnts tidigare här är det också väldigt otydligt vad som gäller med Frukost 2 för 1 när man bor 2 personer på hotellet. Är priset för en frukost samma online vid bokning som på plats? Har hört det ska vara dyrare på plats. Kan man boka endast frukost för 1 av personerna i rummet online och sedan får en gratis på plats? Tror inte det. Så det verkar som om det är bäst att inte boka frukost, betala ett högre pris på plats (om man vill ha frukost och den ser bra ut) och får den andra gratis. Då blir det typ Frukost 2 för 1,3. Om det innebär typ 250-300 kronor och man är inte tokhungrig, går man kanske ut och äter en lättare frukost för 2 någon annanstans.

Jag tycker inte det är helt solklart (framförallt eftersom texten inte ändrats sedan de slutade inkludera frukost) men om det nu är så att person två ska betala, hur har dom tänkt lösa det? Det funkar ju inte att köpa en frukost i bokningsflödet (som true friend avråds man tom att lägga till frukost alls) och om man ska köpa på plats så blir det väl typ samma pris som att köpa till båda vid bokningen.

Toppen