Senaste nytt

”Nordisk praxis i gungning, frukost ingår inte i hotellnatt”

Nu gällde ju frågan specifikt nivåpoäng men kan vara värt att påminna om att man tjänar fler poäng om man bokar direkt med Scandic och sedan växlar dessa till SAS än om man går via SAS-portalen. Dessutom kan man ju använda företagskod och få frukost inkluderat.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Fast, i Danmark har det väl "alltid" varit så att frukost inte ingår, på väldigt många hotell? Dvs jämförelsen haltar.
Under de 20 år jag jobbade i Danmark minst en vecka i månaden har det vi kallar frukost ingått på BW, First, Scandic, på Radisson har frukost inte ingått.
Minns inte när Stordalen kom med sina hotell till Danmark.
 
Under de 20 år jag jobbade i Danmark minst en vecka i månaden har det vi kallar frukost ingått på BW, First, Scandic, på Radisson har frukost inte ingått.
Minns inte när Stordalen kom med sina hotell till Danmark.
Ok, jag kanske är ute och seglar då. Har ingen jättestor erfarenhet, mer än just Radisson och delar av NC/Strawberry.
Efter jordgubben hade köpt Admiral i Köpenhamn var det helt otänkbart för personal och chefer där att frukost skulle ingå i priset, även om det stod på bokningsbekräftelsen.
 
Toppen