Senaste nytt

”Nordisk praxis i gungning, frukost ingår inte i hotellnatt”

Bokade du i app eller web? Jag använder appen och har kollat igen och hittar inget sätt att lägga till frukost i sammanställningen innan jag slutför betalningen.

Går tydligen bara när man bokar på webben, enligt deras senaste reklammail:
1758219869652.png

En av flera brister med appen, den får rejält underbetyg av mig.

Tack för hjälpen, då vet vi vad som gäller. Mycket dåligt att inte ens hänvisa till webben ifrån appen i detta läge. Appen är också lurig genom att knappen "Fortsätt till betalning" innebär att köpet direkt genomförs. Med den formuleringen kan man tro att man ska komma till någon slags summering innan betalning i ett senare steg. Knappen borde heta typ "slutför bokning och betalning" eller liknande.

Prövade nu och som ytterligare lök på laxen i Scandics kaos-app så blir priset högre då frukosten läggs till i steget efter genomförd bokning. 129 istället för 99 kronor per person. Så använder man appen straffas man inte bara med en sämre upplevelse, det blir också 60 kronor dyrare för varje natt i ett dubbelrum . Sinnesjukt egentligen.

En av flera brister med appen, den får rejält underbetyg av mig.
Detta fick mig att undra: Vilka hotell har bra appar?

Radisson kräver omstarter och är allmänt dålig, Hiltons är bökig men inte helt urusel, IHG är helt okej faktiskt, Scandic… barskrapad och dålig.
Booking och Hotels är jämnbra, men på olika sätt.

Genomgående så känns det inte lika bra att boka hotell på apparna som det är att boka SAS flygresor. Men sen igen är SAS absolut den bästa flygbolagsappen av de jag använt.

Detta fick mig att undra: Vilka hotell har bra appar?

Radisson kräver omstarter och är allmänt dålig, Hiltons är bökig men inte helt urusel, IHG är helt okej faktiskt, Scandic… barskrapad och dålig.
Booking och Hotels är jämnbra, men på olika sätt.

Genomgående så känns det inte lika bra att boka hotell på apparna som det är att boka SAS flygresor. Men sen igen är SAS absolut den bästa flygbolagsappen av de jag använt.
Hur menar du att Radisson kräver omstarter?

Toppen