Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

palmen

Moderator
Vi sätter stopp för sidodiskussionen om att diskutera person i forumet.
Läs gärna våra forumregler om något är oklart, speciellt punkt 1. Vi diskuterar sak och inte person.
Forumregler - BusinessClass.se

Det har kommit in massor av anmälningar på denna tråden och det kommer att hanteras senare under dagen när vi hinner gå igenom det.
Nu återgår vi till ämnets topic och diskuterar det faktum att många fått sina awardbokningar inställda och inget annat.
Har man synpunkter på detta, skicka ett PM till alla tre moderatorer.

//Moderator
 

Lukas S

Medlem
Min fundering försvann i trådrensningen, så jag upprepar den.

Är det någon som har någon idé på vad den där boten har för huvudsaklig uppgift i normalfallet månntro?

Också väldigt nyfiken på det!

Tilläggas kan att jag fick mina biljetter för samtliga resor på mailen nu.

För övriga som drabbas är mitt förslag:
1. Ring inte vanliga SAS.
2. Ring 018.
3. Säg att den här avbokningen orsakat dig enorma problem med resan i övrigt och att du läst online att andra drabbade har fått nybokade revenue-biljetter (om award är borta).
4. När agenten säger nej, ring upp igen. Dra samma historia. Upprepa tills du får nya biljetter betalade av SAS :)

Funkat för mig på två resor nu. Vanliga SAS helt ovilliga att hjälpa till och ringde inte upp (vilket känns standard i situationer när de lovar att ringa upp).
 

Lukas S

Medlem
Jag är också lite nyfiken på om någon fått resor avbokade idag eller om SAS kanske stoppat boten nu när det börjat bli dyrt att ersätta de vars resor förstörts av boten?

Lite OT, men slänger ändå in den: förra veckan märkte jag också av en slump att 20 000 poäng försvann från mitt konto utan förklaring. Ringde in och fick tillbaka poängen direkt. Frågade vad som hänt och fick svaret "ingen aning, men någon har varit inne och kollat på en bokning på ditt konto". Kryptiskt. Kanske håller på att göra någon sorts översyn på konton som haft många avbokningar etc?
 
Toppen