Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Blir dock trött på attityden från kundtjänsten, som i 75% av fallen man tvingas ringa SAS. Om man själv hade jobbat där hade man ju åtminstone bett om ursäkt och verkligen beklagat. Men icke. I morse fick jag höra "det finns inga lediga biljetter, det är bara så det är, du får leva med det". Man blir mållös. När jag frågade om han kunde kolla med kollega eller "Eurobonus-avdelningen" fick jag svaret "vi gör inte sånt, du får acceptera läget". Som sagt, mållös. Om det här är servicen man får när man ringer in på EBD-nr med 1+ miljon poäng på kontot och uteslutande resor i business/plus de senaste 5 åren undrar man lite vad det är för service de ger till "allmänheten".

Låter ju helt absurt.

Fick returen på en resa avbokad i natt, men den kunde återskapas utan större problem nu på morgonen.

Spännande uppdatering:

Efter 20 min on hold fick jag beskedet att de nu ordnat biljetterna! Kollar resan i SAS-appen och på mailen (nya biljetter) och ser att halva resan nu är i business, men resterande fortfarande i ekonomi. Härligt. Ringer upp igen :)

Bokningsklass ändrad från I till D på hemvägen, I till X på utvägen.

Ny uppdatering efter 018-samtal: Z på utvägen, D på hemvägen. Inga I/X. Inte biljetterat än men står som business på SAS.se. Seger!

Krävde bara nio samtal ;)

Bra SAS ändå. Är ytterst förvånad. Tur att man inte accepterade svaret från de första åtta personerna man pratade med.

Varför? Är nyfiken. :)

Om du bokar en resa i första klass för poäng, men som sedan blir avbokad av SAS-boten och de inte kan få tillbaka bonus-biljetterna verkar det som att en del personer ovan i denna tråd blivit ombokade till betalda biljetter och får då en annan bokningsklass. Med en betald bokningsklass tjänar du också poäng och det är ganska mycket poäng man får för en betald resa i första klass.

Toppen