Senaste nytt

Ökad intjäning på SAS för statuskunder från 1 september

Skärmbild_.png

Från ett nyhetsbrev idag. Lite för bra för att vara sant och förmodligen fel. Följer man länken https://www.flysas.com/en/eurobonus...&sfmc_mg=cc118bc3-f9c3-48f4-a92b-b0853e8c96d4 står det att 75% gäller på SAS och Wideroe (och inte alla partnerbolag).

Edit: Visar sig att detta förmodligen är riktigt för AF och KLM. För övriga ST-bolag finns ännu ingen info.

Last edited:
Det gäller både SAS och SkyTeam, men ger bara mer BONUS poäng och inte längre mer NIVÅ poäng.
Så jag tycker det är mer en försämring än en förbättring...
Fast det är ju 0% statusbonus redan nu på partnerbolag, så ingen skillnad där.

Från ett nyhetsbrev idag. Lite för bra för att vara sant och förmodligen fel. Följer man länken https://www.flysas.com/en/eurobonus...&sfmc_mg=cc118bc3-f9c3-48f4-a92b-b0853e8c96d4 står det att 75% gäller på SAS och Wideroe (och inte alla partnerbolag).
Gäller väl inte alla SkyTeam-flygningar utan "flygningar som marknadsförs av SAS (flygnummer som börjar med SK) och trafikeras av en SkyTeam-partner" som det står på sidan länkad i första inlägget. :)

Sen är väl inte orimligt. Flying Blue och M&M har ju likadant att de med högre status tjänar väldigt mycket mer redeemable poäng/miles (dock på spend).

På rak arm, det enda som borde hända är att det blir ökad inflation i bonuspoäng och viktigare med flygresor i förhållande till kreditkort. Dvs det blir viktigare att ha status och att flyga om man också vill ha bonusresor.

Fast det är ju 0% statusbonus redan nu på partnerbolag, så ingen skillnad där.
Ja, hos partnerbolag är det en förbättring, men hos SAS en stor försämring för mig.

Jag värderar statuspoäng betydligt högre än spenderbart bonuspoäng, som jag har inte tid att använda. :D

Gäller väl inte alla SkyTeam-flygningar utan "flygningar som marknadsförs av SAS (flygnummer som börjar med SK) och trafikeras av en SkyTeam-partner" som det står på sidan länkad i första inlägget. :)
Det framgår ju inte av nyhetsbrevet. Men med de förutsättningarna kan det vara rikitg.

Last edited:
Toppen