Senaste nytt

Är Indien värt att besöka?

Instämmer också. Mycket godare med deras vegetariska mat och risken för magsjuka minskar markant.

Och en till (stor köttälskare) som instämmer. Det är enkelt att vara vegetarian när man har så mycket val och allt smakar så gott :). Det kan nog vara p.g.a att kryddorna är huvudingredienser och inte kött/fisk/liknande. Om det är samma typ av kryddor, så spelar det nästan ingen roll om det finns t.ex. kyckling i maträtten eller om det "bara" är grönsaker, jag märkte knappt någon smakskillnad (dock märker man visst en annan konsistens).

Jag är näst intill militant animalist (dvs motsatsen till vegan) och jag kan säga att det inte är några som helst problem att äta köttbit Indien. Men man kanske bör undvika ko och sikta in sig mer på kyckling.

Det är inte för inte som landet heter INDIA på engelska - I'll Never Do It Again. Såhär 9 år efter besöket i Goa (jag vet, inte Indien på riktigt) så börjar jag dock fundera på en tur tillbaks. I så fall till Kerala (mindre turism, mer locals på semester) som jag hört mycket gott om och som nog är lite light-Indien också. Ett alternativ är annars Sri Lanka som ska vara strålande.

Funderar också på Indien, dock blir det en vinterresa (bra pris i business med Lifemiles). Någon som har särskilda tips om Kerala?

Har bara varit där i jobbet och Kerala är mycket trevligt men värt att tänka på är att det även är en relativt "torr och vegetarisk" del av Indien - jag var där innan denna artikeln och redan då var det "torrt"... inte för att man altid ska lita på aftonbladet:

Kerala i Indien inför spritförbud – stänger 730 barer | Resa | Aftonbladet

Jag har ett tillgodohavande hos Turkish och sitter förutsättningslöst och letar efter en resa till i påsk.

Hur är egentligen Mumbai så års? Jag har läst (de mestadels negativa) åsikterna om staden, men jag ser till stor del poolhäng på hotell framför mig.

Jag har ett tillgodohavande hos Turkish och sitter förutsättningslöst och letar efter en resa till i påsk.

Hur är egentligen Mumbai så års? Jag har läst (de mestadels negativa) åsikterna om staden, men jag ser till stor del poolhäng på hotell framför mig.

Mumbai är en utmärkt stad att sitta inne på ett hotell i. Det är varmt året om.

Mumbai är väldigt varmt och fuktigt under våren, kulmen är innan sommaren då monsunen kommer. Var i Mumbai i affärer som kombinerades med lite semester över påsken för 2 år sedan, för varmt enl min åsikt. Bodde på JW Marriott Juhu, kanonbra hotell som ligger på stranden (går ej att bada i havet), fint poolområde och flera bra restauranger på hotellet.

Använd då tillgodohavandet till att tesa till någon vettigare plats. Trots att Indien är en demokrati är det ett land under all kritik med en kvinnosyn som saknar motstycke i världen. Som någon nämnde så kan Sri Lanka vara ett alternativ med mycket att se. Men om du bara vill ha poolhäng räcker det att åka till Dubai och ta in på ett hotell där frukost och kvällsdrinkar ingår. Brukar finnas mat så man slipper gå ut och äta.

Använd då tillgodohavandet till att tesa till någon vettigare plats. Trots att Indien är en demokrati är det ett land under all kritik med en kvinnosyn som saknar motstycke i världen. Som någon nämnde så kan Sri Lanka vara ett alternativ med mycket att se. Men om du bara vill ha poolhäng räcker det att åka till Dubai och ta in på ett hotell där frukost och kvällsdrinkar ingår. Brukar finnas mat så man slipper gå ut och äta.

Ja, det finns mycket som är hemskt med Indien, men det finns också mycket son är trevligt och Indien har utvecklats mycket åt rätt håll de senaste åren.
Men åker du till Dubai så kommer du till världens största indiska community utanför Indien. Därav kommer du säkert att ha mycket indisk hotellpersonal som genom sina 18-timmarspass kommer att lära känna alla dina önskningar och behov. Men det kan det vara värt. :rolleyes: :D;)

Tack för input. Köper dina invändningar mot de indiska värderingarna, men är inte övertygad om att Dubai eller Sri Lanka är några förebilder inom ämnet heller...

Toppen