Senaste nytt

Är Indien värt att besöka?

Sommaren känns nog ändå som den tid som passar mig bäst att resa, trots det varma klimatet i Indien. Har kikat på lite hotell i Agra och Jaipur, där priserna är väldigt rimliga. Planen skulle i sådana fall vara att spendera cirka 4-5 nätter på vardera stad, och skippa Delhi helt och hållet. Brukar hotellen kunna fixa med transfer från Delhis flygplats till Agra, förutsatt att det inte kostar en förmögenhet. Eller finns det andra alternativ för transfer från flygplats? Likaså hur man tar sig från Agra till Jaipur och därifrån till Delhis flygplats. Är hyrbil fortfarande ett dåligt alternativ om man kör mellan städer?
Bara glöm hyrbil.....

Det finns bra nötkött i Indien men jag brukar aldrig äta det. Främst pga att de inte är särskilt skickliga på att hantera det (ovana) och man blir lätt magsjuk om man inte är försiktig.
Nötkött äts som bekant med fördel rått, lite blodigt eller i alla fall rosa. En genomgrillad köttbit klarar jag mig utan, då lever jag hellre på roti och dal.
De kan laga fantastisk vegetarisk mat i Indien och jag som normalt sett är en köttälskare kan lätt leva en vecka i Indien på vegetariskt.

De kan laga fantastisk vegetarisk mat i Indien och jag som normalt sett är en köttälskare kan lätt leva en vecka i Indien på vegetariskt.
Instämmer. Jag åt i princip bara vegetarisk mat när jag var i Indien och det var fantastiskt gott och variationsrikt. Jag "fuskade" dock lite då jag använde bestick och inte åt med fingrarna eller med blad/bröd.

Det finns bra nötkött i Indien men jag brukar aldrig äta det. Främst pga att de inte är särskilt skickliga på att hantera det (ovana) och man blir lätt magsjuk om man inte är försiktig.
Nötkött äts som bekant med fördel rått, lite blodigt eller i alla fall rosa. En genomgrillad köttbit klarar jag mig utan, då lever jag hellre på roti och dal.

Instämmer också. Mycket godare med deras vegetariska mat och risken för magsjuka minskar markant.

Funderar också på Indien, dock blir det en vinterresa (bra pris i business med Lifemiles). Någon som har särskilda tips om Kerala?

Funderar också på Indien, dock blir det en vinterresa (bra pris i business med Lifemiles). Någon som har särskilda tips om Kerala?

Kochi är en mycket trevlig stad i Kerala. Som en helt annan värd jämfört med Rajasthan och saknar det som de flesta ogillar av Indien.

Jag tycker arkitekturen i Fort Kochi är intressant – strandpromenaden fin – och väldigt god fisk. Därefter kan man ta sig ut till the backwaters – kanske hyra en husbåt med chaufför som kör en run. Åker man in lite i Kerala upp i bergen så finns där världens högst belägna teodlingar. Väldigt fint ställe det med.

Vill du se lite Kerala bilder så har jag lagt upp några här: Kerala - Troy Enekvist

Toppen