Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Men i så fall borde ju A-B-C-D-E godkännas om C-D-E är i Asien zonen men det inte finns direktförbindelse mellan C-E? Annars innebär ju resonable routings att man inte kan ta sig till vissa destinationer.

• Gilla
Reactions: Gus
Tvivlar på att den destinationen finns. Om det finns en Star Alliance destination i Asien så trafikeras den av en Asiatisk Star Alliance operatör. Då kan du alltid flyga Europa-Asiatisk Hub(ex Singapore)-Destination. Alltså bara 1 stopp

Men hur gör de om man tex ska flyga arn-hub på kontinenten - Asien och så finns det inga direktbiljetter mellan Arlanda och denna hub utan endast arn-valfri europaflygplats-europahub.
Säger de nej då går det ju de facto inte att flyga alls den dan även fast det finns biljetter..

Hon sa att 2 stopp var okey i Europa. Jag försökte då med att Europa och Mellanöstern var samma zon (enligt henne). Men fick inte flyga CPH-FRN-DXB-SIN.

Pratade precis med Tallin. Fick bekräftat att det bara är 1 stop i Asien som gäller. Hon nämnde något om att det fanns 3 zoner (1. Nord- och Sydamerika 2. Europa Mellanöstern Afrika 3. Asien) och att jag bara fick göra 1 stoppa hela Asien som zon.

Jag frågade vilken regel som ändrats och hon hänvisade till "rimligaste rout". Alltså har ingen regel ändrats utan bara deras synsätt på vad som är rimligast :)
Och vad hände med Oceanien?
Om det stämmer borde man ju kunna åka ARN-FRA-IAH-GRU, fast det kanske inte är reasonable?

Samt om jag förstått rätt OK med en connection inrikes utöver det (och de totalt 8 segmenten)? T.ex. så "räknas inte" Sundsvall - Arlanda som ett segment om man påbörjar resan i Sundsvall?
Det som sas tidigare var att hade man connection inom Sverige fick man ha 10 segment.

Hej allihopa!

Någon som vet om följande route är giltig? Utresan från MSP är det inte så mycket snack om men hemresan däremot är kanske en aning tuff att få till. Hemresan tar ca 24 timmar och det är ungefär samma tid det skulle ta att åka direkt till Nordamerika från Thailand i kombinerad First/Business kabin, vilket jag kan tycka borde klassas som "most reasonable route". Vad tror ni? :)

Edit: Avser att använda Eurobonus samt 2-4-1

Utresa: MSP - EWR - ICN - BKK
Hemresa: BKK - FRA - ORD - MSP

Toppen