Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Hej allihopa!

Någon som vet om följande route är giltig? Utresan från MSP är det inte så mycket snack om men hemresan däremot är kanske en aning tuff att få till. Hemresan tar ca 24 timmar och det är ungefär samma tid det skulle ta att åka direkt till Nordamerika från Thailand i kombinerad First/Business kabin, vilket jag kan tycka borde klassas som "most reasonable route". Vad tror ni? :)

Edit: Avser att använda Eurobonus samt 2-4-1

Utresa: MSP - EWR - ICN - BKK
Hemresa: BKK - FRA - ORD - MSP
Försök att använda [ routemap ] taggen så att det blir lättare att förstå både för dig och för andra.

Direkt flygväg mellan Mineapolis och Bangkok (som om det fanns):

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Mineapolis-Newark-Seoul Incheon-Bangkok

Bangkok-Frankfurt-Chicago-Mineapolis

I en och samma karta:

Hej allihopa!

Någon som vet om följande route är giltig? Utresan från MSP är det inte så mycket snack om men hemresan däremot är kanske en aning tuff att få till. Hemresan tar ca 24 timmar och det är ungefär samma tid det skulle ta att åka direkt till Nordamerika från Thailand i kombinerad First/Business kabin, vilket jag kan tycka borde klassas som "most reasonable route". Vad tror ni? :)

Edit: Avser att använda Eurobonus samt 2-4-1

Utresa: MSP - EWR - ICN - BKK
Hemresa: BKK - FRA - ORD - MSP
Jag tror inte att du kommer få igenom det, resor mellan USA och Asien ska gå direkt och inte via Europa tror jag du kommer få som svar. Tittar man på sträckan i miles är det dock lika långt (skiljer typ 100 miles) så jag kan perosnligen tycka att det är reasonable att åka så. Mig veterligen har ingen rapporterat om en liknande resa så det enda jag kan säga är att du får försöka så får du se vad du får för svar. Om det går igenom skulle det vara ett väldigt bra sätt att flyga och något man själv kan nyttja (med positionering till USA).
Ska man åka från sydostasien till USAs östkust är det lika långt att åka direkt till USA som att åka via Europa.

Tittar man ett mer extremt exempel att åka från Singapore till New York så är det faktiskt närmre att åka sträckan via Europa i dagsläget om man tar rakaste vägen.
upload_2018-4-26_11-32-22.png

Toppen