Läser i kapp tråden om stopp i tredje zon. Med ett stopp i tredje zon per väg borde man väl få flyga exempelvis ARN-SIN-MLE t/r fortfarande?
Ja, senaste inkarnationen av routingregler som verkar tillämpas är ganska strikta tyvärr.Så jag får bara ha ett stopp i Asien med andra ord?
Det blir enklare att se om du använder [ routemap ] taggen.Hej, är ny på detta med bonus resa men har försökt titta på föregående lyckade bokningar samt de regler jag hittar på forumet.
Min fråga är, enligt forumets expertis, är detta en okey route?
Frankfurt(FRA) - Tokyo(HND)
18.05 - 12.15 (+1)
LH 716 First
Alt. utresa
London(LHR) - Tokyo(HND)
19.00 - 14.40 (+1)
NH 212 First
Tokyo(NRT) - Bangkok(BKK)
12.00 - 16.30
TG 643 First
Bangkok(BKK) - Singapore(SIN)
16.25 - 19.40
TG 409 Business
Singapore(SIN) - Jakarta(CGK)
18.30 - 19.20
SQ 966 First
///////
Bali(DPS) - Bangkok(BKK)
16.55 - 20.05
TG 432 Business
Bangkok(BKK) - Tokyo(NRT)
07.35 - 15.45
TG 676 First
Tokyo(NRT) - Seoul(ICN)
13.20 - 15.50
OZ 101 Business
Seoul(ICN) - Frankfurt(FRA)
14.20 - 10.00
LH 713 First
Tack för routemap!Det blir enklare att se om du använder [ routemap ] taggen.
Utresa:
Hemresa:
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
alternativt
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Enligt tidigare regler ska det inte vara några problem att flyga så, men under senaste tiden har reglerna skärptes och vissa skrev att man inte fick byta två gånger i tredjezonen.
Två byte i tredjezonen (i Tokyo och Seoul) på hemresan kan ställa till det.
Double open jaw prissättas som två enkelresor (i alla fall sa de så förut), så om du planerar att använde Amex 2-4-1 voucher, försök att ha single open jaw.
Att man tex som i ditt alt 2 åker ut lhr-cgk och hem dps-fra, alltså olika destinationer i båda ändarna. Enkel open jaw kan vara fra-cgk samt dps-fra och är alltså helt ok.Tack för routemap!
Vad innebär dubbel Opel jaw? Tanken är att flyga 2 personer och använda 2-4-1.