Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Jag skulle ha varit tydligare, jag tror inte jag kommer att indirekt köpa fler Eurobonuspoäng (vilket man i princip gör med Avis-kampanjen) utan det får räcka med vad jag tjänar in gratis med Coop-kortet (jag brukar slippa årsavgiften).

Är det bara jag eller tycker inte ni andra att det har blivit betydligt svårare att hitta award-tillgänglighet generellt inom Star Alliance?

Tyvärr fortsätter SAS att skapa problem för sig själva. Rejäla svängningar på kort tid vad som gäller, det hade varit mycket bättre och enklare om SAS publicerade regler och dessa var lite mer "tyska" mao lite mer "svart eller vitt" vad man göra (förvånar mig att det inte är så med tanke på att Sverige där SAS är registrerat är lite mini-Tyskland med ordning och reda :p )

Jag tror ju att tillgängligheten på awards skulle minska betydligt både om regler publicerades och om man skulle kunna boka *A på sas.se...
Det finns ju en fördel med att de flesta faktiskt inte vare sig vet eller kan boka - till väl och ve för oss som hänger på detta och andra reseforum

Det där kommer snart (Jag gissar 1-1,5 år) att ske - Ett krav från Star Alliance.
När Eurobonus är up and running med sitt nya back-end-system så kommer de direkt börja att arbeta på en lösning för detta.

Jag har varit på ett användartest av SAS tjänst för detta som är under utveckling. Den har dock stora brister, och man kommer behöva ringa in för att få reda på skatter och ställa ut biljetterna. D v s det är bara en sök+reservation. Dessutom stödjer den bara t o r, och har ingen kalendervy. D v s United kommer fortfarande vara den bästa tjänsten för att leta Star Awards.

Jag har varit på ett användartest av SAS tjänst för detta som är under utveckling. Den har dock stora brister, och man kommer behöva ringa in för att få reda på skatter och ställa ut biljetterna. D v s det är bara en sök+reservation. Dessutom stödjer den bara t o r, och har ingen kalendervy. D v s United kommer fortfarande vara den bästa tjänsten för att leta Star Awards.
Och innan något faktiskt dyker upp på hemsidan skulle jag inte hålla andan i väntan på att det dyker upp. Om de har användartestat något som är så ofärdigt är ju chansen stor att de helt backar ur projektet.

Och innan något faktiskt dyker upp på hemsidan skulle jag inte hålla andan i väntan på att det dyker upp. Om de har användartestat något som är så ofärdigt är ju chansen stor att de helt backar ur projektet.
Ja, jag påpekade givetvis allt detta och de hade även hört från andra betatestare att det var "undermåligt" men de verkade vilja gå live med detta "som en start" och sedan bygga vidare... Nu var det väl ganska tidigt i utvecklingsstadiet, skulle tro att de fixar till en del saker som att det inte fanns stöd för First och ej heller Amex-kupong m m. Men grundprincipen om att det inte gick att ställa ut biljetterna samt få reda på skatterna innan man ringt in verkade vara en hård begränsning som de inte kunde komma runt i första taget.

Vad har du för källa på det?

Samtal med personen som är ansvarig för Eurobonus.

Ja, jag påpekade givetvis allt detta och de hade även hört från andra betatestare att det var "undermåligt" men de verkade vilja gå live med detta "som en start" och sedan bygga vidare... Nu var det väl ganska tidigt i utvecklingsstadiet, skulle tro att de fixar till en del saker som att det inte fanns stöd för First och ej heller Amex-kupong m m. Men grundprincipen om att det inte gick att ställa ut biljetterna samt få reda på skatterna innan man ringt in verkade vara en hård begränsning som de inte kunde komma runt i första taget.

Mycket av detta kommer förhoppningsvis att lösas när nya system är igång samt att de har uppdaterat APIet så att det kan integrera bättre med diverse lösningar. Just nu håller de också på att sätta ihop en egen organisation med utvecklare osv inom Eurobonus - vilket de hopppas kommer att göra väldigt stor skillnad i utecklingshastigeheten och funktionaliteten på allt Eurobonusrelaterat.

Men men, det är SAS vi talar om. Jag tror på det först när jag ser resultatet :p

Toppen