Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Undrar då om följande routing skulle varar giltlig

Troligen inte eftersom folk har fått nej på Maldiverna via SIN/BKK. Men det är bara Tallin som "vet" d v s du får ringa och försöka boka.

Du bör kunna hitta Lufthansa till Seoul/Peking/Tokyo och sedan ansluta till Singapore på hemfärden

Hej!

Jag är rätt ny inom detta, skaffade SAS Amex i vintras och har strax tjänat ihop till min första 2-4-1 resa.
Destinationen är tänkt Dubai. Skulle därför vilja få testa First hos både Lufthansa och Singapore Airlines.
Undrar då om följande routing skulle varar giltlig?

map

Det bör inte vara tillåtet. Verkar som att man strypt möjligheterna en hel del och Indien ska inte vara OK via Asien längre, i så fall lär inte DUbai heller vara godkänt. Man kan ju alltid fråga, folk ha rgjort fel förut och kommer göra fel igen.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Denna routing tyckte Tallin inte om. Kristina sa något om nya regler: shortest as possible, stops less as possible...
och att dessa skulle kommuniceras snart. Någon som vet något om detta?
Det skulle inte heller vara möjligt att åka till BKK via t.ex. Tokyo när jag frågade.
Ajdå, låter orovarslande. Den där ser helt ok ut i mina ögon annars. Du fick alltså inte boka den?

Ja det tror jag. Den första hänvisade till "most reasonable routing" den andra pratade om nya regler från SAS som precis kommit och skulle kommuniceras.
Fanns det direktflyg den dagen BKK-CGK? Kan till viss del förstå isåfall, även om det tidigare varit OK att hoppa via SIN för att få First på sista hoppet. Men on det inte finns platser på närmaste (och färst hopp) rutt så borde man ju få boka det som det finns platser på?

Toppen