All information om hur många poäng det kostar finns på SAS hemsida
SAS points charts - SAS
Yes och som jag förstå det är det ok att åka via andra zoner så länge man betalar för den dyraste? så 190k. Sorry är ny på detta med routing.
All information om hur många poäng det kostar finns på SAS hemsida
SAS points charts - SAS
Nej, det blir två bonusresors kostnad då.Yes och som jag förstå det är det ok att åka via andra zoner så länge man betalar för den dyraste? så 190k. Sorry är ny på detta med routing.
SAS skrev:• If transfer is made in a zone more expensive than the destination zone, two awards will be deducted.
Utmärkt förslag. Jag kollade dock flights NRT-SIN under ett par veckor och hittade inte en enda plats i F till Singapore. Kollade både med Aeroplan och Krisflyer. Användarfel och/eller skit bakom spakarna eller kan det verkligen vara så få platser tillgängliga? Kollade ett par veckor framåt med start 12 oktober.Varför inte ARN-FRA-HND/NRT-SIN-CGK så kan du klämma in ANA F till SIN och Singapore F till Jakarta. Från Jakarta köper du sen valfri resa till Bali eller Manilla.
ANA släpper oftast bara 1 plats i F, det gödslas med andra ord inte av dessa platser. När jag bokade var det dock vidöppet i April och hade inga problem att hitta på flera datum som passade mig. Lär vara knepigare nu i närtid.Utmärkt förslag. Jag kollade dock flights NRT-SIN under ett par veckor och hittade inte en enda plats i F till Singapore. Kollade både med Aeroplan och Krisflyer. Användarfel och/eller skit bakom spakarna eller kan det verkligen vara så få platser tillgängliga? Kollade ett par veckor framåt med start 12 oktober.
Även om Expertflyer visar tillgång behöver de inte alltid gå att boka, därav United vars inventory stämmer väldigt väl med vad SAS kan boka.Reser ensam. Jag får hoppas att de släpper mer ANA F närmare avgångsdatum. BKK-SIN finns det gott om platser i business men routingen via FRA och Haneda ogillas fortfarande. Bättre att signa up för expertflyer när man söker med många parametrar och vill kolla många datum? Lite segt med United.
Alla har vi varit nya, försöker bara visa var du hittar informationen framöver (istället för att bara ge ett svar). Awardtabellen är ens bästa kompis när man börjar lära sig denYes och som jag förstå det är det ok att åka via andra zoner så länge man betalar för den dyraste? så 190k. Sorry är ny på detta med routing.
Reser ensam. Jag får hoppas att de släpper mer ANA F närmare avgångsdatum. BKK-SIN finns det gott om platser i business men routingen via FRA och Haneda ogillas fortfarande. Bättre att signa up för expertflyer när man söker med många parametrar och vill kolla många datum? Lite segt med United.
Alla har vi varit nya, försöker bara visa var du hittar informationen framöver (istället för att bara ge ett svar). Awardtabellen är ens bästa kompis när man börjar lära sig den
I Amex 2-4-1 tråden finns det en väldigt bra sammanställning över vilka regler som gäller för att boka awardresa samt nyttiga länkar.