Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Nja, vet inte vad jag försöker med egentligen. Sitter just nu bara och klickar runt för att hitta något kul att bränna lite poäng på.
Vill ju testa Asiana men från ICN blir det ju i princip bara Tokyo för att inte åka på någon no-no back-tracking regel.
Vill besöka SIN några timmar. Vill flyga TG F vart som helst. Vill träffa en kund i KUL en dag och vara i Tokyo på ett möte 2 dagar.

När jag ringde och försökte boka här om dagen så gick det inte att boka ARN-FRA-ICN-HND-NRT-SIN-DEL-LHR-ARN och man hänvisade till att SIN blev ett stopp för mycket i samma zon. Hur jag än försökte så var SIN återkommande boven i dramat.
Singapore och Dehli blir 2 stycken 3e zoner på vägen hem, det är inte tillåtet. Du får max byta in en tredjezon och det måste vara inloggad samma zon både ut och hem.
 

NotRyan

Medlem
Nja, vet inte vad jag försöker med egentligen. Sitter just nu bara och klickar runt för att hitta något kul att bränna lite poäng på.
Vill ju testa Asiana men från ICN blir det ju i princip bara Tokyo för att inte åka på någon no-no back-tracking regel.
Vill besöka SIN några timmar. Vill flyga TG F vart som helst. Vill träffa en kund i KUL en dag och vara i Tokyo på ett möte 2 dagar.

När jag ringde och försökte boka här om dagen så gick det inte att boka ARN-FRA-ICN-HND-NRT-SIN-DEL-LHR-ARN och man hänvisade till att SIN blev ett stopp för mycket i samma zon. Hur jag än försökte så var SIN återkommande boven i dramat.
Ett tips: Skriv ut award-chart från sas.se

Sedan några tumregler:
1. Du kan göra ETT byte per väg i max EN tredjezon(som inte är dyrare än destinationszonen), I hemmazon och destinationszon skall du kunna göra hur många byten du vill upp till max antal legs.

2. Bonusresa kan vara max 8 legs

3. Transfer kan vara upp till och med 24h (24.00)
 

Glenn E

Medlem
Är detta en giltig routing?

Kastrup-Frankfurt-Shanghai-Bangkok-Phuket

Phuket-Bangkok-Bangkok-Frankfurt-Kastrup
Så länge du inte har mer än 24 timmar mellan flygen är den giltig.
Om du ska stanna längre än så i Bangkok får du köpa en separat biljett mellan Phuket och Bangkok och påbörja din returresa därifrån.
 

JAK

Medlem
Någon som vet om det är tillåtet att boka en bonusresa till Nya Zealand så att resan ditt är via Asien, t.ex. transit i BKK, och returen via Nordamerika, t.ex. transit i LAX.
 

Canadien

Medlem
Någon som vet om det är tillåtet att boka en bonusresa till Nya Zealand så att resan ditt är via Asien, t.ex. transit i BKK, och returen via Nordamerika, t.ex. transit i LAX.
Har du byten i samma tredjezon på ut- och hemresan isåfall så är det OK. Så i ditt exempel nej. Men du kan boka den som två enkelresor.
 
Toppen