Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

AMF

Medlem
Dyker det upp på sas hemsida kan du boka. Men en agent kommer aldrig boka in det om de inte bryter mot sina regler. Det är rätt stor skillnad på Australien (Melbourne/Sydney) och Bali vad det gäller sträcka från Europa. Mycket närmre i skillnad till Australien.
Så det är bättre chans att kunna boka Europa - USA - Australien menar du?


Also, hittade detta nu på utvägen genom 2 separata sökningar. Borde funka?

GOT 25/12 - DEL 26/12
DEL 26/12 - SIN 26/12
Sen kan jag köpa sista delen...

upload_2022-6-21_19-6-25.png



upload_2022-6-21_19-7-21.png
 

AMF

Medlem
Ja det lär funka, men skulle nog kännas bättre att köpa Business hela vägen. Air India får ju Inga lysande recensioner direkt.
Nej det är sant, men de sträckor som är i economy (GOT-FRA och FRA-CGD) är med Lufthansa :)

Tror du att man kan boka resa till Australien via USA? Sorry för många frågor och stort tack för dina svar!
 

palmen

Moderator
Nej det är sant, men de sträckor som är i economy (GOT-FRA och FRA-CGD) är med Lufthansa :)

Tror du att man kan boka resa till Australien via USA? Sorry för många frågor och stort tack för dina svar!
Sträckorna inom Europa är irrelevanta, det är de långa flighterna som är viktiga.

Du får nog ringa och fråga, åka CPH-LAX-SYD är ju inte orimligt, men tidigare har de haft opublicerade regler som säger att till Australien måste man åka via Asien.
 

Axxo

Medlem
Jag försöker hitta en resa från Göteborg till Mexico för 3 personer.

Just nu har jag hittat:

Göteborg - Istanbul tur & retur med Turkish Airlines som går att boka online.

Istanbul- Mexico City tur & retur med Turkish Airlines som går att boka online.

Det är mellan 2-4 timmars mellanlandning i Istanbul på dit och hemvägen. Jag hittar inte resan när jag söker Göteborg till Mexico men söker jag leg för leg så finns resan.

Går det att boka båda sträckorna online? förslagsvis boka Istanbul- Mexico med 2 vochers online och sedan boka Göteborg - Istanbul utan vochers online och sedan ringa in och lägga ihop dom?

Har försökt ringa ett par dagar och det är näst intill omöjligt att komma fram. Tror ni att det går att slå ihop dom två eller är det någon typ av married segment?
 

palmen

Moderator
Jag försöker hitta en resa från Göteborg till Mexico för 3 personer.

Just nu har jag hittat:

Göteborg - Istanbul tur & retur med Turkish Airlines som går att boka online.

Istanbul- Mexico City tur & retur med Turkish Airlines som går att boka online.

Det är mellan 2-4 timmars mellanlandning i Istanbul på dit och hemvägen. Jag hittar inte resan när jag söker Göteborg till Mexico men söker jag leg för leg så finns resan.

Går det att boka båda sträckorna online? förslagsvis boka Istanbul- Mexico med 2 vochers online och sedan boka Göteborg - Istanbul utan vochers online och sedan ringa in och lägga ihop dom?

Har försökt ringa ett par dagar och det är näst intill omöjligt att komma fram. Tror ni att det går att slå ihop dom två eller är det någon typ av married segment?
Nej du kan inte slå ihop två olika bokningar. Det har aldrig gått.

Detta är klassisk Turkish som folk skrivit pm några år nu att bolaget inte vill sälja vissa kombinationer av resor men att de går bra att boka var för sig. Lösningen brukar vara ett extra stopp i Europa någonstans. Sen ska du få en kompetent agent också som vet vad som ska göras.
 

Axxo

Medlem
Nej du kan inte slå ihop två olika bokningar. Det har aldrig gått.

Detta är klassisk Turkish som folk skrivit pm några år nu att bolaget inte vill sälja vissa kombinationer av resor men att de går bra att boka var för sig. Lösningen brukar vara ett extra stopp i Europa någonstans. Sen ska du få en kompetent agent också som vet vad som ska göras.
Ok, så det är inte möjligt med den kombinationen.
Går det att ha ett extra stop med TK eller måste det vara med något annat bolag?
 
Toppen