Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Nimbus

Medlem
Har någon av er haft problem med att boka Avianca business till BOG och sedan en intra-sydamerika från BOG? Jag försökte boka LHR-BOG-CUZ och LIM-BOG-LHR. Massor med platser i economy enligt awardfares på både BOG-CUZ och LIM-BOG men agenten kunde på nåt sätt inte få upp dem i systemet och lägga till dem efter och före långflygningarna. Är det något tekniskt som agenten inte kunde eller har det med married segments att göra? Det slutade med att jag bara bokade till BOG.
 

Tonton

Medlem
Har någon av er haft problem med att boka Avianca business till BOG och sedan en intra-sydamerika från BOG? Jag försökte boka LHR-BOG-CUZ och LIM-BOG-LHR. Massor med platser i economy enligt awardfares på både BOG-CUZ och LIM-BOG men agenten kunde på nåt sätt inte få upp dem i systemet och lägga till dem efter och före långflygningarna. Är det något tekniskt som agenten inte kunde eller har det med married segments att göra? Det slutade med att jag bara bokade till BOG.

Måste finnas 9 platser i tillgänglighet på båda avgångarna för att kunna koppla ihop Avianca-Avianca.

Det går att ha färre på longhaulbenet ifall vidare connection sker med annat bolag, eller ifall resan avslutas med longhaulbenet.
 

airac

Medlem
Är följande routing tillåten på utresan? provat boka 2ggr men agenterna hävdar bestämt att jag inte kan boka ben för ben...

Utresa
ARN-BRU SN
BRU-CPH SN
CPH-JFK SK
JFK-BOG AV
BOG-EZE AV

Hemresa
EZE-IST TK
IST-ARN TK
Sent svar, men BRU-CPH är ju back-tracking så det ogillas säkert också.
 

palmen

Moderator
Sent svar, men BRU-CPH är ju back-tracking så det ogillas säkert också.
Sådan minimal backtracking brukar aldrig vara problem. Finns massa exempel på folk som bokat ARN-MUC/FRA-LHR utan problem och liknande rutter inom Europa.

Om man däremot försöker flyga BKK-TYO-HKG som one way så brukar de kunna ha synpunkter, men upplever att de släppt lite mer på detta på senare tid också.
 

Thornado

Medlem
Är JFK-HND // HND-LHR-FRA-GOT ok att boka?

Tänker i så fal lägga till GOT-MUC-JFK om det dyker upp First.

Eftersom "gapet" GOT-JFK i denna open-jaw är kortare än båda benen JFK-HND och HND-GOT så borde det funka. Alltså värt att försöka iaf.

Distances
FromToInitial
Heading
Magnetic
Heading
Distance
JFKHND333°(NW)346°(N)6,772 mi
HNDGOT334°(NW)342°(N)5,328 mi
GOTJFK292°(W)287°(W)3,788 mi
 

palmen

Moderator
Eftersom "gapet" GOT-JFK i denna open-jaw är kortare än båda benen JFK-HND och HND-GOT så borde det funka. Alltså värt att försöka iaf.

Distances
FromToInitial
Heading
Magnetic
Heading
Distance
JFKHND333°(NW)346°(N)6,772 mi
HNDGOT334°(NW)342°(N)5,328 mi
GOTJFK292°(W)287°(W)3,788 mi
Ska man vara petig är faktiskt gapet TYO-NYC via Europa, det gapet är inte kortare än sträckorna. Om SAS räknar så låter jag vara osagt.
 
Toppen