Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Hej! Kikar på routings till HNL och CUN, är de nedan ok? Är väl främst alt 2,3 jag är lite osäker på. Inte hittat så mycket exempel när jag sökt.

1. FRA-ICN-HND/NRT-HNL
2. FRA/MUC-IAD/EWR/JFK-YVR-HNL
3. FRA/MUC-IAD/EWR/JFK/LGA-YUL-CUN

Sett att AC har en del flyg till HNL/CUN, men osäker om man kan ta den vägen.
Rent teoretiskt brukar man få åka åt båda håll, tidigare godkände dock inte via Asien.
De två sista alternativen är godkända om det är United som flyger till Kanada, annars är det risk för cabbotage. Air Canada får inte flyga folk inrikes USA via Kanada, det kanske dock inte är applicerbart om resan startade i Europa.
 

Emil123

Medlem
Är alternativ 3 också cabotage? Där går ju resan USA-Kanada-Mexico. Förstod det som att man inte får åka USA-xxx-USA, som ju alternativ 2 är exempel på.

Läste lite på FT där ngn skrev att start i EU gör att det blir ok, men får gräva vidare.
 

palmen

Moderator
Är alternativ 3 också cabotage? Där går ju resan USA-Kanada-Mexico. Förstod det som att man inte får åka USA-xxx-USA, som ju alternativ 2 är exempel på.

Läste lite på FT där ngn skrev att start i EU gör att det blir ok, men får gräva vidare.
Noterade inte att det var CUN som destination. Det ska vara helt ok.
Fullt möjligt att det inte är cabbotage om resa startar i Europa.
 

Magnus.j93

Medlem
Bör inte vara något problem. Jag har nyss haft en bokning ARN-VIE-MUC-KIX-TPE-BKK och bokade idag om till ARN-FRA-IST-ADD-HKG så din rutt är inte alls så illa. ;)
Uuh Nice!

Asså egentligen skulle jag vilja åka raka spåret från NRT -> LHR med NH. (777) men går ju inte få allt haha..

Kan egentligen åka när som. Så väntar in en (F) biljett med LH till antingen ICN (sedan vidare till HND/NRT) Eller direkt till HND.
För att hitta någon spännande routing hem sen :)

Mycket som ska klaffa bara haha..
 
Toppen