Thornado
Medlem
Men nu får du väl ge dig! Ingen är väl så dum/naiv att han/hon försöker komma in i en lounge i prickig klädsel.![]()
Om det inte är för Brussels Airlines...
(pressbild)
Men nu får du väl ge dig! Ingen är väl så dum/naiv att han/hon försöker komma in i en lounge i prickig klädsel.![]()
Om man har fläskat ut 50-60000 för en flygbiljett ska den väl inte komma med högre krav på dig själv än om man åker i ekonomi.
Om restaurangen har en angiven dress code kan man neka inträde, men knappast annars. De flesta michelinkrogar jag har varit på har haft såna bestämmelser, på en del har det bara varit "måste ha skjorta", andra kräver kavaj och slips. Och ja, jag har behövt låna slips av dörrslusken vid något tillfälle.Å andra sidan hur hade folk reagerat om man dök upp på en bättre restaurang (läs Michelin) iklädd shorts, t-shirt och flip-flops. Hade man blivit insläppt igenom dörren? Antar att restauranger lättare kan neka folk tillträde då tjänsten tillskillnad från en flygbiljett inte är förbetald.
Om du går på Michelin krog i Frankrike (där det hela startade) så är kläderna du beskriver helt i sin ordning. Möjligtvis att de skulle ha synpunkter på flip-flops men det gäller troligtvis bara män. När jag äter lunch på sommaren i Frankrike och besöker Michelin krogar (vilket avser allt från knivar och gafflar till stjärnor) har jag ALLTID shorts.Å andra sidan hur hade folk reagerat om man dök upp på en bättre restaurang (läs Michelin) iklädd shorts, t-shirt och flip-flops. Hade man blivit insläppt igenom dörren? Antar att restauranger lättare kan neka folk tillträde då tjänsten tillskillnad från en flygbiljett inte är förbetald.