Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

HCW

Medlem
Jag tycker inte att det är OK klädsel - oavsett kabinklass. I ekonomi finns det ju till och med store anledning att upprätta klädkod på så sätt att folk har långa ben och långa ärmar. Jag vill inte sitta bredvid någon främmande som gnuggar eller riskerar att gnugga sin hud mot mig. Det slipper man ju till all lycka i F. Att gå barfota är inte heller så trevlígt och flipflops innebär ju nära nog att vara bredbant.
 

GillBates

Medlem
Jag tror inte vi kommer till konsensus (kanske inte heller TS mening) när det gäller klädval och resor. Det har visat sig i ett flertal liknande trådar tidigare där alla verkar ha ganska starka åsikter.
 

RickardG

Medlem
För mig själv, som nyligen varit där för första gången, skulle det ta bort lite av den exklusiva känslan. I den miljön, med uppklädd personal, exklusiv restaurang och en i allmänhet exklusiv plats skulle jag uppskatta om även gästerna anpassade sin klädsel lite efter miljön...
 

Alf

Medlem
Själv tillhör jag den grupp som så gott som aldrig reser i kostym, i varje fall inte på långlinjer. Mest beroende på att det är så himla obekvämt och att jag avskyr slips. Jag föredrar att flyga i bekväma kläder, jeans och tröja är alldeles utmärkt. Men detta, ja jag skulle inte satt på mej den dressen. Det är lite charterflygsvarning. Men var och en får ta ansvar för sig själv. Huvudsaken är att man äe hel och ren och det är han säkert.
 

Senator

Moderator
Jag tror detta ämne har avhandlats ett antal gånger, och normalt finns det stärka åsikter i frågan.

I princip anser jag att det är upp till var och en att välja klädsel, också på flyget. Det finns en del kulturella känsligheter som t.ex. i Mellanöstern en resenär bör ha i åtanke.

Men flyget är på många sätt ett "allmänt färdmedel" och därmed finns det en "kollektiv yta". Så lite omtanke för medmänniskor bör appliceras här också..
 
Toppen